Ampliada i 100% accessible. Després de gairebé tres anys d'obres, l'estació dels Ferrocarrils de Gràcia ha finalitzat l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda. S'hi han instal·lat quatre ascensors que permeten fer els desplaçaments entre el carrer, el vestíbul i les andanes. També hi ha hagut canvis en les escales fixes, que s'han eixamplat de dos a quatre metres. ANTONI MORROS, usuari "Fantàstic, ja era hora. Suposo que tothom en tenia ganes, tant la companyia com els usuaris." MARTA DÍAZ, usuària "Me parece que ha mejorada mucho para la comodidad de la gente y se ha adaptado a todas las personas. Está mucho mejor que antes." Però mai no plou a gust de tothom. VICTÒRIA CLAPÉS, usuària "Quan vens de la direcció Sarrià i puges, primer tens les escales mecàniques, un replà i després uns esglaonets que per a qui va amb cotxet o té falta de mobilitat, li queden aquests esglaonets." La millora de l'accessibilitat ha comportat ampliar els espais per encabir-hi els ascensors. El vestíbul, que abans tenia una superfícide de 250 metres quadrats, ara en té 600. Si baixem a les andanes, la millora és força visible. Una de les andanes s'ha ampliat dels 4 metres inicials als 10 actuals. Aquesta actuació ha comportat modificar el traçat de la via que condueix cap a l'avinguda del Tibidabo. La inversió de tot plegat ha estat de 20 milions 700.000 euros, cofinançats amb fons europeus.

Encara no fa un mes que hi van finalitzar les obres estructurals i d’accessibilitat, que han permès ampliar el vestíbul de l’estació, instal·lar-hi quatre nous ascensors i renovar-ne les escales mecàniques. També, s’hi ha habilitat una nova sortida d’emergència. La reforma, que ha costat 20,7 milions d’euros, també ha inclòs canvis en l’arquitectura interior. Després d’aquesta remodelació, només queden dues estacions dels Ferrocarrils a Barcelona que no són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

Pel que fa a les millores tècniques, s’ha substituït la subestació elèctrica existent per una de nova més potent, ubicada en un nou recinte, per tal de disposar de l’espai necessari per desviar el traçat de la via ascendent de Tibidabo. A més, se n’han renovat les instal·lacions elèctriques de mitjana i baixa tensió, així com les de comunicacions i senyalització, i la catenària.