És la nova porta d'entrada i de sortida a Barcelona. La nova terminal del Moll de la Costa estarà sota la concessió de la companyia naviliera Grimaldi durant 15 anys, i amb la possibilitat de prorrogar-la encara més temps. Per construir aquesta terminal, Grimaldi Lines ha fet una inversió de prop de 20 milions d'euros. La infraestructura no suposa nous serveis, però vol dir que la companyia italiana tindrà una terminal pròpia per als seus transports. EMMANUELE GRIMALDI, armador: "Prop del 40% dels fluxos comercials entre Espanya i Itàlia es fan per via marítima. Més que mai és necessària la intervenció per oferir la competitivitat i la consolidació del sistema d'autopistes del mar i dels operadors que hi treballen." Per això, des d'aquí se seguirà amb el transport que es feia de passatgers des de Barcelona cap a Civitavecchia, Sardenya, Livorno i Tànger. Però també de mercaderies, fins al port de Gènova i l'Àfrica occidental. La ministra de Foment, que ha assistit a la inauguració, ha aprofitat l'acte per confirmar que, com va anunciar l'alcalde, s'està reformulant el projecte de l'estació de la Sagrera. ANA PASTOR, ministra de Foment: "Estamos trabajando para disminuir los costes, buscando formas de financiación, de mejor comercialización de todos los aprovechamientos de la estación. Pero lo vamos a hacer, ya saben, sin obras faraónicas." També ha parlat de l'accés ferroviari sud al Port, i ha assegurat, una vegada més, que es licitarà abans que s'acabi l'estiu. Amb l'entrada en funcionament del nou edifici de la terminal del Port, de tres plantes, es podran embarcar 1.800 passatgers per una banda, i desembarcar-ne simultànimant 1.800 més. Tot plegat sobre una superfície de més de 60.000 metres quadrats guanyats al mar.

Les obres van començar l’estiu de l’any passat, i al gener es va posar la primer pedra de la nova instal·lació portuària. Aquesta terminal, situada al Moll de la Costa, inclou un edifici de tres plantes, de 3.70 metres quadrats, on hi ha espai per oficines, locals comercials, un restaurant i una sala de conferències, un exemple de la voluntat de convertir la terminal en un punt de trobada del sector.

La instal·lació té una esplanada i una passarel·la amb una connexió entre la terminal i els punts d’atracament. Tot plegat sobre una superfície de més de 60.000 metres quadrats que s’han construït sobre el mar, i té una capacitat de 3.600 passatgers. De fet, la terminal permet l’embarcament de 1.800 passatgers a la vegada que en desembarquen 1.800 més.

Pel que fa les rutes, que de moment no s’ampliaran, la companyia seguirà amb els trajectes diraris de Barcelona a Civitavecchia, per al transport de càrrega rodada i passatgers. A l’estiu, també es fa el trajecte de Barcelona fins a Sardenya diàriament. Les altres dues rutes de transprot de passatgers són les que van fins a Liorna i Tànger una vegada a la setmana.

Grimaldi Lines té la concessió d’aquesta infraestructura per 15 anys, amb l’opció de prorrogar-la set anys i mig més.