Horta-Guinardó ha iniciat els tràmits per instaurar la zona 30 a Montbau. I ho fa, després d'anys de reivindicacions veïnals i que un informe de la Guàrdia Urbana i de l'Àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona n'aprovi l'aplicació. FRANCINA VILA, regidora d'Horta-Guinardó "El que hem fet fins ara és tirar endavant amb la contractació de l'empresa que ha de fer aquesta senyalització perquè a principis d'any ja es pugui pintar, fer la senyalització horitzontal, pintada, als diferents carrers per fomentar que la gent no sobrepassi aquesta velocitat." Tot i que la majoria de carrers del barri tenen la velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora, segons els veïns, són pocs els cotxes que respecten aquest límit i la majoria van més ràpid. Per això reclamen celeritat. ANTONI MATEO, AV Montbau "Alguna medida hay que tomar, tenemos que evitar en lo posible que haya una desgracia para que realmente se deciden a hacerlo." Amb la zona 30 s'incrementaran els elements reductors de velocitat i les senyals, especialment les horitzontals, sobre l'asfalt. Per als veïns és important perquè asseguren que al barri hi viu molta gent gran i hi ha molt trànsit, ja que es troba ubicat a tocar de la ronda de Dalt i l'hospital de la Vall d'Hebron. "Consideramos que la zona 30 es la medida mes adecuada para evitar que el flujo de circulación que hay en el barrio no ponga en situación de riesgo a nuestros vecinos." L'altra mesura de seguretat viària que reclamen és un semàfor al carrer de la Poesia, el més transitat pel barri i per on passa l'autobús V21. El consistori esperarà a veure si amb la zona 30 minva el conflicte entre vehicles i vianants per determinar si l'instal·la.

A partir del gener de l’any vinent, Montbau serà més segur per als vianants. El districte té la intenció de convertir el barri en zona 30 i començarà a implementar-hi un conjunt de mesures per reduir la velocitat dels vehicles que hi circulen.

Montbau és un dels barris on hi viu més gent gran de la ciutat de Barcelona. A més, està ubicat just a sobre de la ronda de Dalt i a tocar de l’Hospital Vall d’Hebron, motiu pel qual hi ha un elevat trànsit de vehicles. Aquestes són les principals raons per les quals els veïns reclamaven a l’Ajuntament que instauri la zona 30 a tot el barri. Ara el districte s’ha compromès a implantar la mesura, que principalment incrementarà els elements reductors de velocitat i reforçarà els senyals dels carrers, a partir de principis de l’any vinent.