(ACN) El govern ha explicat a representants de taxistes, VTC de plataforma i Gran Turisme la nova llei del sector, que obre la porta a diferenciar per llei la feina del vehicle de lloguer amb conductor tradicional i els conductors que treballen amb aplicacions. Una de les propostes a debat és la diferència entre el temps de precontractació exigit, que podria ser superior a sis hores per a aquests vehicles de lloguer amb conductor tradicionals.

La Generalitat espera que l’esborrany estigui llest a finals d’any i la llei es pugui aprovar abans que acabi la legislatura. La reunió de treball ha estat presidida pel director general de Transports, Oriol Martori.

Una proposta ben rebuda pels diferents sectors implicats

Després de mesos de protestes al carrer, els conductors de l’associació VTC Gran Turisme han sortit “esperançats” amb el possible canvi però també “prudents”, perquè consideren la normativa ha de ser “exigent” perquè no quedi “desvirtuada” i es protegeixi el servei de transport “premium”.

Els taxistes, al seu torn, han celebrat que la nova llei “trencarà totalment el model que han utilitzat fins ara els VTC” de plataforma però han reclamat que es poleixin algunes “contradiccions” en la proposta del Departament de Territori. En concret, Élite Taxi ha valorat especialment que s’obri la porta a “diferenciar entre els operadors d’intermediació horitzontals i verticals”.

Abans a la reunió, la patronal dels VTC de plataforma Unauto i Feneval ha demanat a la Generalitat en un comunicat que “corregeixi els abusos” que s’han dut a terme, a parer seu, contra el sector i que no posi més traves artificials” a la seva feina.