El sindicat Élite Taxi ha sortit amb bones sensacions de la reunió que ha mantingut aquest dimarts amb la Generalitat. El govern català ha presentat al sector la proposta de la nova llei del transport públic, que fa 20 anys que no es canvia i ara es vol adaptar al model de mobilitat actual. Es vol que el nou marc legislatiu posi ordre entre taxistes i VTC, és a dir, vehicles de lloguer amb conductor. “Ja és hora de posar fi als pedaços que hi ha hagut fins ara“, ha dit Tito Álvarez, d’Élite.

Per elaborar la nova regulació, la Generalitat tindrà presents criteris com l’ús de vehicles sostenibles i de la tecnologia, la transparència tarifària i l’anàlisi de la situació actual de llicències. “El transport públic no arriba a tot arreu i, per tant, el taxi ha d’agafar una nova dimensió de suport”, ha explicat Oriol Martori, director general de Transports i Mobilitat. La nova llei també vol considerar el taxi com un “sector econòmic d’interès general”.

El sindicat no vol saber res de plataformes com Cabify o Uber

Álvarez també ha explicat a les portes del Departament de Territori que el govern vol “el màxim consens” a l’hora d’elaborar la nova llei, una possibilitat que el sindicat veu “totalment impossible”. “De la mateixa manera que ERC o Junts no pactarien mai amb Vox, nosaltres no pactarem mai amb plataformes que volen carregar-se el sector del taxi”, ha afirmat Álvarez. El portaveu del sindicat assegura que està disposat a seure i dialogar, però en cap cas a arribar a un acord “amb l’enemic”.