eix verd Eixample superilla

Foment del Treball considera que la superilla de l’Eixample és “greument perjudicial” des de la perspectiva mediambiental i econòmica. Ha demanat a l’Ajuntament de Barcelona que “paralitzi” el projecte i insta a obrir un “diàleg constructiu” amb els agents econòmics.

L’entitat critica que “les eventuals millores en uns carrers es veuran anul·lades per l’increment de perjudicis en uns altres” i ha calculat que es podria perdre al voltant del 20 % de la facturació del comerç i de la restauració de la zona. Això, consegüentment, implicaria la pèrdua d’uns 25.000 llocs de treball, “com a mínim”.

Així seran les quatre places de la superilla de l’Eixample, a Consell de Cent

Cues de 18,9 km per l’eix verd

Aquesta primavera està previst que s’iniciï la transformació dels carrers del Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona en un eix verd. Tot plegat, avisen, generarà cues quilomètriques. “Cal tenir en compte que cada dia travessen l’Eixample 300.000 vehicles i que en l’actualitat, segons un informe del RACC, hi ha al voltant de 14,6 km de cua de vehicles acumulats en hora punta en diferents trams de l’Eixample”. Aquest mateix informe del RACC indica que el 2023 les cues s’incrementaran en un 26 % i seran de 18,9 km.

D’aquesta manera, Foment del Treball alerta que el projecte de superilla generarà una saturació a les rondes i a l’Eixample que farà incrementar la contaminació. També consideren que desincentivarà els desplaçaments cap al centre i això en perjudicarà el comerç. Tot plegat donarà lloc al “conflicte social” i “enfrontament entre veïns”, diuen.

Al desembre, Foment del Treball ja va traslladar aquest “rebuig” dels sectors econòmics al model urbà que defensa el govern municipal. Va ser en una reunió amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la segona tinenta d’alcaldia i directora de l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament, Janet Sanz. La patronal es va mostrar satisfeta, diu, pel compromís amb el diàleg.