La notícia s’ha conegut aquest divendres al vespre, quan falten pocs dies per a l’operació sortida del mes d’agost, la que registra més trànsit de vehicles de tot l’any i en la qual milers de vehicles circularan per l’autopista AP-7 en direcció a la costa.

La mesura probablement serà rebutjada per la majoria de ciutadans, ja que augmentarà el greuge comparatiu en matèria de peatges que els catalans ja patien en relació amb la resta de l’Estat espanyol. Un greuge que, precisament, ha alimentat el moviment #novullpagar.

El mes de juny, Abertis Autopistes (la principal concessionària d’autopistes catalanes) va xifrar l’impacte  econòmic d’aquesta campanya antipeatges que ha convocat diverses convocatòries d’impagament en 180.000 euros, amb un total de 59.996 casos d’impagament. L’augment de preus anunciat per Abertis aquest divendres podria revifar la protesta, que feina algunes setmanes que no feia cap crida a l’acció.

Durant les darreres setmanes, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, ha criticat les mesures impulsades per Madrid en matèria de transport i infraestructures, i ha lamentat la desaparició de les bonificacions per a peatges que aportava l’Estat espanyol, valorades en uns 20 milions anuals i que no s’han pagat des de l’any 2011, agreujant la situació. La Generalitat ha advertit que podria modificar les bonificacions dels peatges si Foment no salda el deute que té amb Catalunya.