El primer que ens hem de fixar és en el preu de facturar una maleta. En els vols internacionals el reglament comunitari permet cobrar per transportar equipatge, però l'espanyol garanteix el trasllat de l'equipatge de franc. Les companyies no poden cobrar per facturar la primera maleta en els vols interiors. A la pràctica, però, això no passa i l'import pot arribar als 40 euros. Des de l'Agència Catalana del Consum alerten que aquesta és una pràctica il·legal i recomanen reclamar l'import a les companyies. Però de les 14.000 reclamacions que va rebre l'agència l'any passat la majoria estan relacionades amb el pagament dels bitllets. La llei no permet cobrar un suplemement per abonar l'import amb targeta de crèdit i obliga les companyies a proporcionar un sistema de pagament sense cost addicional. Una norma que també es transgredeix per sistema. ALFONS CONESA, director de l'Agència Catalana del Consum "Estem en negociacions amb companyies per arribar a solucionar aquest tema i que deixin de cobrar-ho. El que passa és que són negociacions llargues." I mentre no se solucioni el buit legal que s'ha creat amb l'augment de taxes, l'Agència recomana als els passatges que van comprar un bitllet abans de l'1 de juliol, quan va entrar en vigor la norma, que guardin la documentació per poder reclamar. I com fer les reclamacions? És tan senzill com omplir un formulari al web de l'Agència Catalana del Consum. Des de l'Agència recorden que com més queixes es posin més alta serà la sanció que es posi a la companyia aèria.

A més del plus pel pagament amb targeta, moltes companyies aèries cobren per facturar l’equipatge. En els vols internacionals, el reglament comunitari ho permet, però la llei espanyola garanteix el trasllat de l’equipatge de franc dins de l’Estat.

Aquestes són algunes de les pràctiques abusives contra els ciutadans. Per això, l‘Agència Catalana del Consum els anima a denunciar els fets, un procediment que es pot fer mitjançant aquest formulari en línia o presencialment.