Les obres comencen amb l'enderrocament d'aquesta nau industrial, un pas imprescindible per poder connectar el traçat del nou Moll Prat amb les vies interiors del port. Amb la construcció d'aquests accessos les mercaderies del Moll Prat podran entrar i sortir cap a la resta d'Europa. Es tracta, això sí, d'uns accessos provisionals, fins que entrin en servei les connexions ferroviàries definitives del port, que encara estan en fase de planejament. De fet, l'obra consisteix a construir un revolt d'uns 200 metres per aquests terrenys. Això permetrà connectar la línia recta ferroviària des del Moll Prat, on s'ubica la nova terminal gestionada per Hutchison, fins a les vies de l'estació de Can Tunis, que també s'estan adaptant a l'ample europeu. El nou tram tindrà tres carrils de tipus mixt, és a dir, que estaran preparats tant per a l'ample ibèric com l'ample europeu. Unes feines que aniran ràpides, es preveu que el nou accés estigui llest al setembre. En total s'hi hauran invertit dos milions d'euros, que s'han repartit entre el Port de Barcelona i el Ministeri de Foment. Ara bé, dels accessos definitius al port, de moment, encara no se'n sap res, de fet el Ministeri de Foment encara n'està estudiant el model de finançament.

Els treballs, amb una inversió propera als dos milions d’euros, permetran donar sortida a l’ample internacional a les mercaderies del port de Barcelona. Les obres inclouen les feines de demolició d’una nau industrial que hi ha al bell mig del traçat. El Port de Barcelona finança i executa la demolició de la nau, mentre que Adif s’encarrega de les obres que enllacen l’ample convencional amb el Centre Logístic de Can Tunis.

Aquesta connexió amb ample de via europeu es considera fonamental per a la consolidació del port de Barcelona com una de les portes del sud d’Europa. Les administracions catalanes han demanat reiteradament al Ministeri de Foment que acceleri la construcció dels accessos ferroviaris al port, per poder-lo connectar a la xarxa d’ample europeu de mercaderies. També ho han fet entitats com la Cambra de Comerç de Barcelona. Està previst que la connexió provisional entri en funcionament el proper mes de setembre.