tren avlo estacio sants

(ACN) L’AVLO, el tren d’alta velocitat de baix cost de Renfe, s’estrena aquest dimecres amb quatre connexions diàries entre Barcelona i Madrid. La línia de baix cost de Renfe ofereix bitllets a partir de 7 euros i competirà amb Ouigo, la filial espanyola de la francesa SNCF, que va començar l’activitat fa un mes i mig, també entre Barcelona i Madrid. La companyia havia de començar el 6 d’abril del 2020, però ho va haver d’ajornar per la pandèmia.

Tren AVLO aturat a l’estació de Sants, el primer dia de funcionament (Foto: ACN)

40 trens diaris i 16.000 places d’alta velocitat

El primer AVLO ha sortit a les 5.35 h de Girona amb destinació Madrid, i a les 6.20 h n’ha sortit un des de la capital amb destinació a Barcelona. Entre l’AVLO i l’AVE, Renfe oferirà 40 trens diaris- 20 per sentit- i 16.000 places. De moment, l’AVLO tindrà quatre connexions diàries entre Barcelona i Madrid, però la companyia ha deixat entreveure que en podrien ser més en funció de com evolucioni la demanda. A més de Madrid i Barcelona, els trens també s’aturaran a Guadalajara, Calataiud, Saragossa, Lleida, Tarragona, Girona i Figueres, aquestes darreres amb només un tren diari de moment.

Foto: ACN
Interior del primer tren AVLO que ha fet el trajecte entre Madrid i Barcelona (Foto: ACN)

El trajecte de Barcelona a Madrid tindrà la mateixa durada que l’AVE –aproximadament dues hores i mitja. Des de l’estació de Sants sortiran trens a les 6.40 h, a les 10 h, a les 17.25 h i a les 21.10 h. En sentit contrari -des de Madrid- els horaris de sortida dels trens seran les 6.20 h, les 10.30 h, les 18 h i les 19.30 h.

Esgotats els bitllets per a la primera setmana

Renfe ha esgotat el 100 % dels bitllets d’aquesta primera setmana, i gairebé la totalitat de la vinent, la qual cosa els ha obligat a activar un reforç de trens per al cap de setmana. El dimecres 30, el dissabte 3 de juliol i el diumenge 4 d’aquest mateix mes també hi haurà dos trajectes amb places addicionals, ja a la venda.

Els preus dels bitllets parteixen des dels set euros per trajecte (cinc euros per als menors de 14 anys), amb una maleta de cabina i una bossa de mà i motxilla. Segons Renfe, un sistema dinàmic de preus ofereix la millor tarifa disponible en cada moment i, a partir d’aquí, el viatger hi pot afegir altres serveis com la selecció del seient, canvis o anul·lacions de bitllets o dur equipatge addicional. De moment, Renfe ha venut 250.000 bitllets, més del 60 % a gent jove per viatjar entre divendres i dilluns.


Renfe va idear aquest servei fa uns tres anys amb la intenció de preparar-se per a la liberalització del transport de viatgers en alta velocitat a l’estat, que està vigent des del 14 de desembre passat.