Aquest dilluns al matí han sortit els primers trens d’alta velocitat de baix cost de la companyia francesa Ouigo que fan el trajecte Barcelona-Madrid amb tarifes a partir de nou euros. L’estrena suposa la fi del monopoli de Renfe, que fins ara havia explotat la xarxa ferroviària estatal sense competència. El primer comboi ha sortit de l’estació de Sants a les 6.45 h i, a Madrid, el primer tren s’ha posat en marxa a les 7.05 h. Tots dos han arribat puntualment a la destinació en només dues hores i mitja de trajecte.

Interior comboi Ouigo
Primers viatgers del tren Ouigo

Els primers usuaris del nou Ouigo han celebrat l’estrena a través de Twitter.

Cinc trens per sentit cada dia

Els nou servei d’alta velocitat a baix cost entre Barcelona i Madrid va fer el viatge inaugural el 7 de maig. L’Ouigo ofereix cinc trens per sentit cada dia. Des de Barcelona, hi ha dos combois directes (6.45 i 17.40 h) que fan el trajecte en 2 hores 30 minuts, i tres més amb parada a Saragossa (10.40, 13.45 i 20.45 h) amb una durada de 2 hores 45 minuts. Els bitllets es venen a partir de 9 €, tot i que n’hi ha de 15, 19, 25 i 45 € segons el dia. El preu inclou equipatge de mà i de cabina, i es pot encarir si es porta equipatge extra (5 €), si es vol un bitllet flexible (7 € per canviar-lo de dia i hora), i si es vol escollir seient o gaudir del servei d’entreniment a bord (9 €).

Els AVLO, els trens de baix cost de Renfe, a partir del 23 de juny

Els trens Ouigo competiran amb els AVE convencionals de Renfe i, a partir del 23 de juny, amb l’AVLO, el servei d’alta velocitat i baix cost de la companyia espanyola, amb preus base a partir dels set euros. L’AVLO s’havia de posar en marxa l’abril del 2020, però la pandèmia en va fer endarrerir l’estrena fins al 23 de juny del 2021.

primer tren Ouigo Estació Atocha
Primer tren de Ouigo a l’estació d’Atocha