Un avió posant biocombustible proporcionat per Avikor a l'Aeroport de Barcelona

(ACN) L’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat ha acollit aquest dimarts la presentació d’Avikor, una nova plataforma web que vol fomentar l’ús del combustible sostenible a l’aviació. El passatger de qualsevol línia aèria que viatgi des de l’Aeroport de Barcelona-el Prat o de Madrid-Barajas pot introduir el codi del seu vol, pagar un sobrecost al bitllet (amb litres de biocombustible que es posaran a l’avió) i així contribuir a reduir les emissions de CO2.

El conseller delegat d’Exolum, Jorge Lanza, ha afirmat que “en un trajecte entre Madrid i Barcelona”, si es vol contribuir un 100 % a fer-lo sostenible es pagaran uns 35 euros més. Ha afegit que si la contribució de l’usuari és del 50 % “el sobrepreu serà la meitat”. Un altre exemple: “En un vol entre Barcelona i Londres, com que es necessiten més litres de combustible, es pagarien uns 90 euros de més al bitllet per fer un viatge 100 % sostenible”.

Objectiu: emissions neutres de carboni el 2050

Lanza ha remarcat que els combustibles sostenibles d’aviació (SAF per les sigles en anglès) redueixen en un 80 % les emissions de CO2. Ha especificat que es tracta d’un biocombustible de segona generació fabricat a partir de residus orgànics com restes agrícoles o forestals, residus urbans, plàstics o olis reciclats.

D’altra banda, el president de l’Associació de Línies Aèries, Javier Gándara, ha dit que la composició química d’aquest combustible és idèntica a la del querosè convencional i pot mesclar-se i cremar-se al motor de l’avió sense cap inconvenient. En contrapartida, Gándara ha explicat que “el preu d’aquest biocombustible és en l’actualitat tres vegades superior al convencional”. Gándara ha assenyalat que les companyies aèries s’han marcat com a objectiu arribar a les emissions neutres de carboni l’any 2050.

La directora d’Innovació i Sostenibilitat d’Aena, Amparo Brea, ha dit que “fer compatible el trànsit aeri amb la sostenibilitat és una prioritat estratègica per a tots els agents del sector”.