La parada de taxis del carrer d'Olot s'ha traslladat al carrer de Marianao i amplia les places de les tres existents a 14. Es tracta de l'estacionament de la porta principal del Parc Güell, que en dies forts de turisme havia arribat a tenir més de 30 taxis en cua. Amb l'entrada i sortida dels alumnes de les escoles del barri l'embotellament al carrer era habitual. Ara, tot i aquest intent per descongestionar la zona, l'Escola Reina Elisenda no n'està convençuda. Asseguren que han de seguir convivint amb fums, soroll de motors i crits. MARTA MEDRANO, directora de l'Escola Reina Elisenda "No és una solució potser que satisfaci a tothom, segueix havent-hi el fet que estan aquí tot el dia, que estan amb els motors encesos, que no sempre el comportament és cívic. Al final, nosaltres no tenim un problema amb els taxistes, perquè és el servei que és, sinó amb el comportament i la conducta." El canvi d'ubicació de la parada de taxis és una demanda històrica de la comunitat educativa i dels veïns, però preferien el trasllat a la carretera del Carmel. Aquesta opció s'ha descartat per part de l'Administració i els veïns es queixen que amb la nova solució es perden places d'aparcament. MERCÈ BARAU, farmacèutica del barri de la Salut "Estan més ben organitzadets, ara com a mínim l'embotellament aquell, però seguim tenint... i això, com més vagis donant pes als taxis, més treus vida al que és el veí." Tots aquests canvis s'estan fent dins del projecte per regular l'accés a la zona monumental del Parc Güell. Durant l'estiu, s'avaluarà com funcionen i a la tardor s'hi podria fer alguna modificació, però el districte de Gràcia assegura que la parada de taxis es quedarà al mateix lloc.

El carrer d’Olot ha vist reduir de tres a dues les places d’estacionament per a taxis. Per contra, el carrer de Marianao té ara 12 espais reservats per a la prestació d’aquest servei. Aquest canvi s’emmarca dins les obres per regular l’accés a la zona monumental, que començarà a estar en funcionament a partir de l’octubre. I la primera conseqüència n’ha estat positiva, ja que hi ha ara menys embotellaments a l’entrada sud del Parc Güell, on a banda de turistes cal tenir en compte que s’hi agrupen nombrosos pares i escolars del centre Reina Elisenda, amb l’accés principal també al carrer d’Olot.

Tot i aquest intent per descongestionar la zona, la direcció de l’Escola Reina Elisenda considera que aquest canvi no és suficient per resoldre els problemes de mobilitat, i lamenta que els alumnes hagin de seguir convivint amb fums, el soroll de motors i els crits dels taxistes, l’actitud dels quals, afegeixen els responsables del col·legi, no és sempre la més correcta. Tant la comunitat educativa com els veïns preferien, a més, el trasllat a la carretera del Carmel, una opció que l’Ajuntament ha descartat. Hi ha una altra raó: la pèrdua de places d’aparcament per al veïnat.

Durant l’estiu, s’avaluarà com funciona el nou sistema, i a la tardor s’hi podria fer alguna modificació, però el districte de Gràcia ja ha avisat que la parada de taxis no es mourà de l’emplaçament actual.