TomTom mesura els nivells de congestió de 161 ciutats. L’índex de trànsit de TomTom es basa en dades reals i preveu  els temps de trajecte dels automòbils que circulen per la xarxa de carreteres. Conté una base de dades de trànsit de més de sis bilions de medicions.

Els embussos contaminen

Aquestes aglomeracions de trànsit afecten directament la qualitat de l’aire de la ciutat. En aquest sentit, els nivells de contaminació atmosfèrica de Barcelona han de millorar, especialment després de comprovar que el 2011 va haver un repunt important dels nivells de contaminants atmosfèrics.

Algunes de les mesures preses des de l’Administració han estat les restriccions de la velocitat en els automòbils que circulen pels accessos a la ciutat. L’últim episodi destacat de contaminació atmosfèrica i que va afectar els barcelonins va ser el del 9 d’octubre, quan es va limitar la velocitat als accessos de la ciutat a 90 km/h.

Gràcies al vent i la pluja

Al llarg de l’hivern de 2013 no s’han fet més restriccions, ja que han estat mesos amb una meteorologia força variada i especialment ventosa, sobretot durant la segona quinzena del mes de gener.

L’hivern de 2012, en canvi, va ser molt anticilònic i això va comportar un ambient força estable, motiu pel qual es van acumular quantitats significatives de contaminants atmosfèrics. Va ser el cas de com l’episodi del 16 de març de 2012 i que va comportar nivells de diòxid de nitrogen de fins a 190 micrograms, 10 grams per sota del nivel d’alerta.