El Trambesòs va recórrer a la figura dels mediadors després de produir-se diverses agressions als conductors i actes vandàlics que afectaven els tramvies que circulaven entre Barcelona i Sant Adrià de Besòs. Segons Tram, la línia del Trambesòs registra actualment 30 incidents per cada milió de passatgers, quan ae 2008 hi havia una mitja d’uns 50 incidents per cada milió de passatgers, amb puntes de fins a 80 incidents per cada 1.000 passatgers.

Una altra dada significativa és que el 2011 la companyia que gestiona el Trambesòs va pagar una factura de 37.000 euros per trencament de vidres a causa de pedrades. El 2012 es van pagar 11.800 euros per la mateixa causa, el que suposa un 68% menys.

Tram també informa de dades aproximades de persones que es colen als combois. Segons calculen, durant el 2011 van tramitar 3,03% de multes per no pagar bitllet, al total de persones inspeccionades. El 2012 en van tramitar un 2,16%.

El Trambesòs va arribar a tenir fins a quatre mediadors, però les retallades també els han afectat i a dia d’avui només queda Antonio Carmona, conegut com a Tío Curro.

Alguns conductors del Trambesòs asseguren que van més segurs quan viatgen amb el Tío Curro, però també n’hi ha que creuen que la figura del mediador només serveix un cop ja s’ha produït l’agressió.