La història del Bicing arrenca aquí. Aquesta estació a la confluència de la Gran Via i el carrer de Sardenya és la primera que va posar-se en funcionament el març de 2007. Ara ja n'hi ha 420 a tots els districtes de la ciutat. Hem descobert que la més activa és aquesta al carrer de Rosselló, a tocar de l'Escola Industrial. Les cues són habituals. Aquí es fa evident un dels problemes que arrossega el Bicing des del principi, la dificultat per garantir que tothom pugi agafar o deixar la bicicleta quan vol. "Per exemple a aquesta estació a certes hores mai no pots trobar una bici, i en canvi, al costat del mar, com que tothom baixa, doncs no la pots deixar perquè no hi trobes cap lloc." JORDI SÁEZ, director de Clear Channel "A les hores punta, pot haver-hi 4.000 o 5.000 persones agafant la bici. Fora de les hores punta no hi ha cap problema, però sempre que siguin hores complicades doncs et pots trobar amb aquesta problemàtica." Uns problemes que es detecten aquí. Aquesta sala de control és el cervell del Bicing, on es pot veure l'estat real del servei. "Cada trenta segons tenim informació actualitzada, perquè les estacions tenen una antena que envia quants forats hi ha i quantes bicis i així podem veure en tot moment què passa i quants forats hi ha." Un altre dels fronts oberts del Bicing és el manteniment dels vehicles. En els primers mesos de servei, les avaries constants van aixecar les crítiques dels usuaris. I per això des de 2007, s'han canviat una trentena de peces, com la palanca del seient o la bombeta per fer-les més resistents i duradores. Tot i això, les reparacions són inevitables. Cada bici fa uns 10 viatges diaris i per això han de passar sovint per aquest taller del Poblenou. Aquí reparen cada dia més de 300 bicicletes. Ens diuen que el més habitual són les rodes punxades. Un cop a punt, les proven una a una per assegurar-se que estan llestes per circular. "La veritat és que ara estan millor que abans, al principi n'havies d'agafar dos o tres abans de trobar la que estava bé." L'arribada del Bicing ha suposat tot un desafiament per a la mobilitat dins la ciutat, sobretot pel que fa a haver de compartir l'espai amb altres vehicles i els vianants. "El problema són les persones, que passen pel carril bici..." "Els vehicles ocupen el carril i no miren." La mort d'una usuària del Bicing atropellada per un camió al gener ha tornat a posar sobre la taula la revisió dels carrils bici. L'Ajuntament vol redissenyar-los per fer-los més segurs i evitar cruïlles perilloses, com aquesta. Els usuaris estan d'acord que cal millorar la seguretat, però a més proposen altres canvis en el Bicing. "Que funcioni 24 hores." "Que es millori l'atenció." "Que no apugin més el preu." El cost del Bicing és ara mateix sobre la taula. Mentre que el primer any costava 6 euros, ara la tarifa anual puja fins als 44. Però amb això només es cobreix un 20 per cent del pressupost. El govern municipal considera que el cost del Bicing, 15 milions cada any, és massa elevat. Caldrà abaratir-lo, però la seva supervivència sembla garantida. SÒNIA RECASENS, segona tinenta d'alcalde "No, no ens estem plantejant deixar de prestar el servei de Bicing a Barcelona, però també és veritat que el seu cost és inassumible. 15 milions d'euros són molts diners com per finançar aquest sistema de transport. Per tant estem en ple procés per veure com reduïm aquest cost per a l'Ajuntament." És per això que el futur del Bicing depèn ara que es trobi una solució per al seu finançament. Hi ha múltiples opcions, una de les més viables, la publicitat.