Arribar a l'aeroport en metro serà una realitat el 2014. Després d'anys de treballs i endarreriments el govern ha decidit impulsar un dels trams de la Línia 9, el que uneix les estacions de Collblanc i l'Aeroport del Prat, i que està practicament enllestit. TXELL CANELA "Aquí, sota la futura estació de Foneria és on en aquests moments hi ha la tuneladora que es reactivarà properament per completar el 800 metres de túnel pendent perquè entri en funcionament el ramal de l'aeroport." Els detalls, els donarà a conèixer demà el govern. De moment, però, el portaveu Francesc Homs ja avançat que s'ha arribat a un acord amb les concessionàries dels treballs per concentrar els recursos en aquest tram. FRANCESC HOMS, portaveu del govern català "Hem entès que això era el més prioritari per poder facilitar aquesta connexió amb l'aeroport de Barcelona el 2014. Això no vol dir que la resta quedi 'sine die' paralitzat, les coses s'aniran fent, però en qualsevol cas el que sí que s'estableix és una prioritat." Els problemes de finançament i les reestructuracions pressupostàries han deixat a mitges una línia que es va començar a construir fa prop de 10 anys. Dels gairebé 50 quilòmetres de recorregut només un petit tram està en funcionament. És el que uneix l'estació de la Sagrera amb les estacions de Can Zam per un costat i Gorg per l'altre. El tram central està aturat i pendent de foradar, entre Lesseps i la Zona Universitària, mentre que a l'extrem sud continuen també aturats els treballs de la Línia 10, la branca que ha de connectar el Gornal amb la Zona Franca. Uns treballs per als quals no hi ha data de represa.