La Direcció General de Trànsit (DGT) vol promoure l’ús de l’armilla amb “airbag” entre els usuaris de motocicletes i ciclomotors. El director general, Pere Navarro, assegura que “pot ser el gran salt endavant per protegir els motoristes”. Per això, el 2023 s’implementarà en la Divisió de Trànsit de la Guàrdia Civil: “L’any que ve veurem a la policia amb l’armilla”, ha avançat, i després es farà una campanya de comunicació per recomanar els conductors de moto que la facin servir.

Un element que salva vides

Segons Navarro, en l’àmbit de la seguretat i la protecció dels motoristes, l’armilla amb coixí de seguretat pot ser un element decisiu que salvi vides. Ara per ara, els motoristes continuen sent un col·lectiu vulnerable en cas de sinistre amb una alta mortalitat. De fet, acaparen la majoria de morts per accidents de trànsit a Barcelona. Aquest 2022 han mort 16 eren motoristes a la ciutat. 

El primer pas per promoure’n l’ús serà veure la Guàrdia Civil amb l’armilla posada: “No podem recomanar a la ciutadania que es posi l’armilla si la policia no dona exemple”. Navarro ha assegurat que el contracte està en marxa i que es materialitzarà en els propers mesos.

Campanya per Nadal per recomanar-ne l’ús

A la DGT somiem amb un anunci per Nadal: ‘L’estimes? Sí. Va en moto? Sí. Regala-li una armilla amb “airbag””
Pere Navarro, director de la DGT

A partir d’aquí, la DGT vol impulsar una campanya de comunicació per recomanar l’armilla amb coixí de seguretat. “Entre tots hem d’intentar convèncer el ciutadà perquè el compri o a algú perquè el regali a qui estima i va amb moto”.

De fet, alguns establiments especialitzats com Outlet Motos asseguren que ja han notat un repunt de la venda d’aquests articles.

El debat sobre un carril específic per a motos

El director de la DGT també considera que cal obrir el debat sobre si les motos haurien de tenir un carril de circulació propi: “Necessiten un espai propi”. Unes declaracions que també va fer aquest dilluns en la signatura d’un acord de col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona per combatre la sinistralitat entre motocicletes i ciclomotors.