Pel carrer de Sepúlveda hi passa més d’un autobús per minut. Per aquest motiu, des del districte, s’ha demanat a Mobilitat que estudiï el trasllat del recorregut l’Aerobús a una altra via.

Una de les solucions és desviar els autobusos que van a l’aeroport

Des del districte, l’única opció viable per rebaixar el volum de vehicles en aquest carrer és traslladar l’Aerobús. N’hi passen dues línies, amb un total d’uns sis cada hora durant tot el dia.

Segons el regidor Pau Gonzàlez, s’ha de mirar com fer una distribució més equilibrada d’aquests serveis, sense perdre eficiència en el transport públic.

S’ha de mirar com fer una distribució més equilibrada d’aquests serveis, sense perdre eficiència en el transport públic.”
Pau Gonzàlez, regidor de l’Eixample

Ja s’ha fet una petició a Mobilitat perquè estudiï la viabilitat de fer aquest canvi de trajecte en la sortida dels autobusos d’aquesta companyia des de la ciutat cap a l’aeroport. D’altra banda, i respecte als vehicles privats, Gonzàlez recorda que l’Ajuntament ha fet un pla de mobilitat urbana nou que marca objectius per rebaixar-ne el nombre.

Per aquest carrer hi circulen 10 línies més d’autobusos, entre urbans i interurbans, sense comptar les dues línies de la xarxa ortogonal que el creuen tant de pujada com de baixada. A més, per aquesta via hi poden arribar a passar més de 20.000 vehicles diaris en els trams més congestionats, segons dades facilitades per l’Ajuntament a betevé.

El carrer de Sepúlveda s’ha convertit en una autopista urbana

Des de l’Associació de Veïns de Sant Antoni, qualifiquen la via com una “autopista urbana” de sortida de Barcelona. Indiquen que, especialment des de Muntaner fins a Villarroel o Comte d’Urgell, la quantitat de trànsit és molt gran i fa que el carrer de Sepúlveda ara per ara, i amb els números a la mà, és el carrer més contaminat del barri de Sant Antoni, fins i tot més que la Gran Via, afirma el president, Pep Sala.

Ara per ara, i amb els números a la mà, és el carrer més contaminat del barri de Sant Antoni, més inclús que la Gran Via”
Pep Sala, president de l’AV Sant Antoni

La superilla millora la congestió de Sepúlveda

El regidor Pau Gonzàlez també ha explicat que, amb les dades de què disposen sobre l’impacte de la superilla de Sant Antoni en el trànsit, després d’un moment d’augment, el trànsit s’ha recol·locat en alguns carrers i, per tant, hi ha hagut una disminució global de trànsit, especialment en les vies verticals.