Fins al passeig de l'Havana, a tocar del Centre Comercial La Maquinista, arriba la nova línia H8 de bus. Pels veïns del Bon Pastor, el trajecte resulta insuficient ja que el nucli urbà principal es troba a gairebé un quilòmetre de distància. PAQUITA DELGADO, presidenta de l'AV Bon Pastor "No le vemos la lógica que tenga el final en el centro comercial y no aquí, que justo está la conexión en el metro, que es cuando entonces nos conectamos todos." BALTASAR EGEA "Si el Bon Pastor pertany a La Maquinista i Sant Andreu, per què ens tenen sempre fora d'aquest nucli." ISABEL GUTIERREZ "Nos viene mejor que se quede para aquí y no que se quede más para atrás. Las personas mayores lo necesitamos." L'Ajuntament està disposat a posar fil a l'agulla i prolongar el recorregut del bus. Tal com s'ha anunciat avui a la Comissió de Mobilitat, l'objectiu és que l'ampliació estigui operativa el 2014 tot i que encara no hi ha una data concreta. JOAQUIM FORN, tinent d'alcalde de Seguretat i Mobilitat "Jo no tinc el calendari però en tot cas tenim el compromís de fer aquests allargaments. Jo no li puc dir ara quan serà. Estem estudiant no només aquest tema sinó d'altres que també s'han plantejat en el decurs d'aquesta segona fase." Una altra d'aquestes deficiències la pateixen alguns treballadors de la Zona Franca que no poden arribar als seus llocs de treball amb la línia V3. El govern municipal preveu que l'any que ve estiguin enllestides aquestes ampliacions i acabades el 50% de les línies de la xarxa ortogonal.

La implantació de la segona tongada de línies de la xarxa ortogonal de bus ha estat notícia aquesta setmana, i avui el tema ha aterrat a la Comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona. Els grups municipals han traslladat al govern les queixes veïnals sorgides arran de la nova H8 (Camp Nou – La Maquinista) perquè acaba al centre comercial i no s’endinsa al barri del Bon Pastor. El tinent d’alcalde i també president de TMB, Joaquim Forn, ha anunciat que se n’està estudiant el perllongament i ha reiterat el compromís de fer-ho. Forn, però, ha insistit que els recursos són limitats i que allargar recorreguts implica que circulin més autobusos.

La demanda de l’Associació de Veïns del Bon Pastor s’ha atès mitjançant una proposició del PSC que ha tingut el suport de l’oposició i l’abstenció del govern municipal de CiU.

Tot i que no hi ha data per aplicar les modificacions, la V3 (Can Caralleu – Zona Franca) també forma part dels allargaments de línia que estudia l’empresa. La secció sindical de la UGT als autobusos de TMB ha denunciat que l’itinerari actual “deixa sense connexió milers de treballadors de la Zona Franca.” Per Forn, “l’afectació és mínima”, però avaluaran la possibilitat de fer-la arribar als polígons de la Zona Franca i, així, beneficiar els empleats.