Estrena passada per aigua. Però és precisament en dies com avui que és més necessari un transport públic eficient. I això és el que persegueixen les noves línies de bus. JAUME TINTORÉ, director general d'Autobusos de TMB "Malgrat la pluja, tenim totes les línies de la nova xarxa passant amb la freqüència d'entre cinc i vuit minuts previstos." Menys feina per a alguns informadors de TMB, que aquesta setmana continuaran alertant els usuaris dels canvis. JUDITH SOLAR, informadora de TMB "Realment pensava que avui tindria més feina però no ha estat el cas. En general la gent estava bastant ben informada." En aquesta parada de la plaça d'Ildefons Cerdà hi conflueix la nova V3, que s'estrena avui entre Can Caralleu i la Zona Franca, i l'H12, que va entrar en funcionament ara fa un any. La idea de TMB es fomentar els transbordaments entre línies, tal com es fa al metro. JOAQUIM FORN, president de TMB "La gent ja no és que agafi una línia per desplaçar-se d'un punt a l'altre sinó que utilitza tota una xarxa de bus. I per tant hi ha tot un canvi quant a la cultura i la mentalitat de desplaçar-se per la ciutat de Barcelona." Però per alguns usuaris... "La Línia 19 sempre baixava per la via Laietana cap a la Catedral i ara l'han deixat a Urquinaona. Ara, per exemple, avui mateix, la gent ha de baixar i anar a buscar una altra línia? Va, home, va. No només parlo per mi, hi ha molta gent gran atabalada." JOSÉ ANTONIO REYES, conductor d'autobús "Fatal, fatal. Volum de trànsit i la gent també va despistada. A veure, estan acostumats a una línia i a una rutina, si la canvien és normal." Hi ha qui avui esperava una de les línies suprimides. "Me he encontrado que el 28 no venía y digo anda! Luego he visto este y me han dicho que también iba." Mentre superem el període d'adaptació, l'Ajuntament prepara la tercera tongada de noves línies que s'implantaran el 2014.

Implantar les noves línies ha comportat modificar el recorregut de nou busos convencionals i eliminar-ne cinc més. Així doncs, la línia H8 va del Camp Nou fins a La Maquinista, i substitueix el 15. L’H10 uneix Badal i Badalona, i anul·la dos busos: el 43 i el 44. Una altra novetat és l’H16, que va del Paral·lel al Fòrum, però no comporta suprimir cap autobús. Pel que fa a les línies verticals, la V3 substitueix el recorregut del 72, de Can Caralleu a la Zona Franca, i la V17 (Carmel- Port Vell) substitueix el 28.