L’entrada en funcionament d’aquestes línies comportarà canvis en la circulació de les convencionals a partir d’aquest dilluns. De fet, algunes desapareixen i d’altres n’escurcen el recorregut.

V3, de Can Caralleu a la Zona Franca

La implantació d’aquesta línia vertical suposa l‘eliminació de la 72, que fins ara ha unit la Bonanova i la Zona Franca. També comporta canvis en els recorreguts de la 34 i 66. Concretament, a partir d’aquest dilluns la 34 no circularà per l’avinguda de J. V. Foix i tindrà inici al passeig de Manuel Girona. Pel que fa la 66, no iniciarà el recorregut a Can Caralleu. Començarà a la plaça de Borràs i finalitzarà a la ronda de la Universitat, en lloc de la plaça de Catalunya.

V17, del Carmel al Port Vell

La nova V17 relleva la línia 28 i canvia el recorregut de la 19, que continuarà sortint de Sant Genís però acabarà a la plaça d’Urquinaona. El mateix passa amb la 40, que tampoc no circula per via Laietana i escurça el recorregut fins a Urquinaona.

H8, del Camp Nou a la Maquinista

La posada en funcionament de l’H8 comporta eliminar el 15.  La nova línia horitzontal farà un recorregut similar, però amb la diferència que allarga un dels extrems fins a La Maquinista.

H10, de Badal a Badalona

A partir de dilluns, la línia H10 circularà pel carrer de Mallorca i rellevarà les línies 43 i 44, ja que tenien un recorregut força similar. Al mateix temps i per reforçar el lligam entre les dues ribes del Besòs, neix la línia 143. Sortirà de la Pau i passarà pels barris de la Mina, la Catalana i Sant Joan Baptista.

H16, del Paral·lel al Fòrum

Aquesta línia retalla el recorregut de tres busos convencionals: el 14, 36 i 41. El primer canvi serà al 14 que, a partir d’ara, circularà fins a Pla de Palau. Pel que fa el 36, continuarà sortint de Can Dragó, però finalitzarà al passeig Marítim, al costat de l’Hospital del Mar. El servei que feia fins a Paral·lel el farà la nova H16. La darrera modificació és per al 41, que tindrà inici i final al cementiri del Poblenou.

Transbordaments senyalitzats

En total, aquests cinc eixos fan un recorregut de 49 km i implanten 233 parades. Precisament, per fer transbord d’una línia de la xarxa ortogonal a una altra només caldrà caminar uns metres. Per exemple, per anar de la parada de Pau Claris a la línia V17 caldrà caminar 120 metres fins arribar a l’H10 al carrer de Mallorca.

Aquest és un exemple dels 19 punts de connexió, també coneguts com a àrees d’intercanvi, que són bàsics perquè funcioni la mobilitat amb el nou sistema de busos. Per això, hi ha senyalitzacions al terra de les parades i a les marquesines, mapes que detallen els possibles transbords.

Per tal que els usuaris s’adaptin a les noves línies i resolguin dubtes, fins el proper 25 de novembre 200 informadors de TMB estaran a diverses parades per explicar els canvis als usuaris.