Obrir la porta a qualsevol oportunitat de negoci. Vista la frenada de les inversions en infraestructures a casa nostra, són moltes les empreses que busquen en aquest saló mercats exteriors. És el cas de Sener, un grup empresarial d'enginyeria, que va participar en la construcció de la Línia 9, un projecte precisament aturat per manca de pressupost. EVA LÁZARO, Comunicació de Sener "En els últims anys hem hagut de marxar fora fins al punt que la nostra feina s'ha invertit. Fa uns anys el 70% dels nostres projectes eren en entorns nacionals i ara hem hagut de marxar fora ja sigui Orient Mitjà, Sudamèrica o altres països." El BcnRail aprofita aquesta realitat per posar en contacte les companyies d'aquí amb mercats exteriors on sí que s'està invertint. Brazil és un d'aquests mercats. Disposa d'un estand propi on expliquen les oportunitats de negoci que hi ha al seu país. RODRIGO VILAÇA, Associaçao Nacional dos Transportadores Ferroviários "Brasil tiene expectativa, entusiamo con la tecnología de España. España conoce mucho de trenes, de personas, de alta velocidad y mercancías." Un altre dels temes centrals del saló és el corredor mediterrani vinculat a les mercaderies. Es debat, per exemple, com això afectarà el transport viari amb camions i com reduirà la contaminació. Al damunt la taula, més territori per explorar. ENRIC TICÓ, president dels FGC "Amb l'eix mediterrani deixarem de ser la cua d'Europa, passarem a ser el nucli dur del centre d'Europa. I per tant els tràfics es produiran al centre d'Europa, però també hem de començar a pensar en el nord d'Àfrica, tràfics que es veuran potenciats." Les novetats tecnològiques aposten per la mobilitat sostenible. Materials que estalvien energia, reaprofiten el corrent elèctric dels trens i redueixen els costos. Solucions per encarrilar millor el futur del sector.

Si aquí no hi ha inversió…

Vista la frenada de les inversions en infraestructures a Catalunya i Espanya, són moltes les empreses que busquen en aquest saló mercats exteriors. És el cas de Sener, un grup empresarial d’enginyeria, que va participar en la construcció de la Línia 9, un projecte precisament aturat per manca de pressupost. “En els últims anys hem hagut de marxar fora fins al punt que la nostra feina s’ha invertit. El 70% dels nostres projectes eren en entorns nacionals i ara són internacionals”, explica Eva Lázaro, directora de Comunicació de Sener.

… explorem mercats exteriors

El BcnRail aprofita aquesta realitat per posar en contacte les companyies d’aquí amb mercats exteriors on sí que s’està invertint. És el cas del Brasil. Aquest país disposa d’un estand propi al saló en què expliquen les oportunitats de negoci que hi ha al seu país. També ofereixen conferències per captar futurs socis. “Estem entusiasmats amb la tecnologia d’Espanya”, apunta Rodrigo Vilaça, president executiu de l’Associaçao Nacional dos Transportadores Ferroviários. Turquia, Algèria o el Marroc també formen part d’aquests mercats amb possibilitats d’inversió.