Els associats de l’Eix Comercial Sants-les Corts asseguren que els transportistes sovint es veuen obligats a envair el carril de circulació o el carril bus per fer la seva feina, ja que a la zona no hi ha prou places de càrrega i descàrrega. La causa d’això és que en poc més de dos anys el carrer ha sofert un canvi radical, ja que s’hi ha ubicat un carril bici de doble sentit, s’hi ha fet baixar la línia d’autobús V5, s’hi han creat places d’aparcament de motos i s’hi ha instal·lat una estació del Bicing. Com a conseqüència, s’ha perdut un carril de circulació i places d’aparcament i de càrrega i descàrrega.
Un carrer ple de petit comerç
Els comerciants asseguren que aquesta nova situació els perjudica, ja que es tracta d’un carrer amb moltes botigues que necessiten aquestes àrees. Judit Valls, propietària de la botiga Un Mar d’Idees —on es fan impressions fotogràfiques de gran format—, assegura que s’està perjudicant el petit comerç, “que ja de per si està força tocat”. Valls explica que molts clients li confessen que tenen problemes per venir a buscar els productes que encarreguen: “Si un client em demana 5.000 o 10.000 ‘flyers’, necessita acostar-se un moment i carregar”.
Del mateix parer és Antonio Tuveri, encarregat del bar El Teu Moment. Tuveri assegura que ha hagut de canviar els horaris en què rep els productes per fer-ho quadrar amb les hores en què hi ha menys trànsit al carrer. D’aquesta manera, intenta que els transportistes arribin a les quatre o a les cinc de la tarda, quan ja no hi ha tant de moviment de persones que van a treballar o a la l’escola. Això sí, en molts casos —afegeix— se’n veu afectada la seva vida personal.
Els transportistes ocupen el carril bus del V5
Els principals afectats per la situació són els transportistes, que es veuen obligats a envair el carril bus de la línia V5 en moltes ocasions. Com a conseqüència, en molts moments el bus ha d’alentir la marxa o aturar-se, amb la qual cosa provoca problemes de circulació.
Els comerciants demanen al districte que se segueixi treballant per ubicar més zones de càrrega i descàrrega al carrer, ja que les que hi ha ara no són suficients per abastir tots els comerços.