Estació Ferrocarrils Gràcia
Foto: ACN

(ACN) Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat les obres de rehabilitació de l’estructura de l’estació de Gràcia, a la línia Barcelona-Vallès. Els treballs tenen un termini d’execució de sis mesos i un pressupost d’un milió d’euros. Les obres consisteixen en la millora de les estructures de formigó afectades pel pas del temps –l’estació és dels anys 20 del segle XX- i per l’afecció de l’aigua provinent de fora. L’última actuació a l’estació es va fer el 2013, quan l’estació es va fer accessible per a persones amb mobilitat reduïda amb la instal·lació d’ascensors i escales mecàniques. També es van ampliar les andanes i se’n va modernitzar l’aspecte interior.

L’estructura de l’estació de Gràcia està formada per murs, pilars i voltes de formigó armat amb diverses patologies. Alguns dels pilars tenen danys en el formigó i a les voltes del sostre hi ha pèrdua de recobriment de formigó i afecció en les armadures. Per això, les obres inclouen sanejar els superfícies, protegir i reforçar l’acer estructural, reparar el formigó amb morter d’alta resistència, i aplicar un revestiment de pintura per protegir-lo i evitar la carbonatació.

Una estació amb 3,6 milions d’usuaris anuals

L’estació de Gràcia està sota la via Augusta i la plaça de Gal·la Placídia de Barcelona, i actualment té quatre vies, amb dues andanes situades entre les dues vies laterals i les dues centrals.

Les obres es fan durant la nit per evitar afectar el servei de la línia Barcelona-Vallès. A l’estació hi circulen les línies L6, L7, S1, S2, S5, S6 i S7, i té una demanda anual d’uns 3,6 milions d’usuaris. L’última estació dels Ferrocarrils que estat en obres és la de Plaça de Catalunya, on es van allargar les vies per poder incorporar trens amb estada automàtica.