A partir de l’any que ve, la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tindrà una freqüència de pas similar a la del metro. D’aquesta manera, en les hores punta, hi haurà trens a Sabadell i Terrassa cada cinc minuts i a Sant Cugat, cada 2,5 minuts (actualment, cal esperar un mínim de vuit minuts en els moments de màxima demanda). El primer pas per fer-ho possible ha estat la posada en marxa d’una subcentral elèctrica a Bellaterra, que se suma a les ja existents a Sant Cugat, Sant Quirze i Rubí.

La nova subcentral de Bellaterra, que s’ha posat en funcionament aquest mes d’agost, permetrà fer front a l’augment de potència que requerirà l’increment del trànsit ferroviari a les línies S1 (Barcelona – Plaça de Catalunya – Terrassa), S2 (Barcelona – Plaça de Catalunya – Sabadell), S5 (Barcelona – Plaça de Catalunya – Sant Cugat), S6 (Barcelona – Plaça de Catalunya – UAB) i S7 (Barcelona – Plaça de Catalunya – Rubí). Amb la implementació de l’itinerari, la línia del Vallès passarà de tenir una capacitat de 80 milions de viatges/any a 110 milions.

15 trens nous

A més de la subcentral elèctrica, l’altra mesura per poder incrementar la freqüència de pas és la incorporació de 15 trens, que s’afegiran als 46 que ja hi ha en funcionament a la línia Barcelona-Vallès. El primer dels combois va arribar a principis del mes de maig i, des d’aleshores, FGC està duent a terme les proves, que s’allargaran durant sis mesos. A partir d’aleshores, arribaran dos trens més cada mes, fins al juny, quan ja hauran arribat tots 15.