Com aquesta, fins a 820 denúncies, s'han presentat avui al Servei Català de Trànsit. Les imatges que s'han obtingut, per interposar aquestes denúncies, s'emmarquen dins de la campanya "Una bicicleta, una càmera". Amb un muntatge molt senzill, els ciclistes graven els conductors que no respecten la distància legal a l'hora de fer un avançament, el famós metre i mig. En una única sortida de cinc hores, es van enregistrar aquests 820 infractors. ALBERT GARCIA, Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta "Però això no es el que volem fer perquè nosaltres no som policies, el que nosaltres reclamem és que els Mossos, d'una manera molt senzilla, que es posar una càmera fixa en qualsevol d'aquestes carreteres, que agafin aquestes imatges i facin la seva feina." Però quina es la manera legal d'avançar un ciclista? En la majoria de les carreteres estem obligats a envair bona part del carril contrari encara que hi hagi una línia contínua. ALBERT GARCIA, Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta "No som conscients d'això i aquesta imatge és molt evident, perquè un cotxe fa dos metres i si anem per una carretera que fa 2,75 metres, doncs és clar passem a tocar del ciclista." ¤W1 49 ]] C2.5 G 0 [[ Imatge: M. CAMARERO "Cadascuna d'aquestes denúncies suposa una sanció greu i pot arribar a suposar la perdua de quatre punts en el carnet de conduir, amb les 820 presentades avui al Servei de Trànsit es pot arribar a recaptar al voltant d'uns 170.000 euros. euros que des de la coordinadora de la bici volen que vagin destinats a seguretat vial."

La Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta (CCUB) ha denunciat davant el Servei Català de Trànsit 820 casos de conductors que incompleixen la normativa de deixar un metre i mig de distància quan s’avança un ciclista. La denúncia és el resultat de la campanya “Conductor, cada ciclista és una càmera, respecta l’1,5”.

Totes les denúncies presentades per la Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta van acompanyades d’un vídeo gravat per cada ciclista afectat. La CCUB va iniciar fa uns mesos una campanya en la qual convidava els ciclistes a instal·lar una càmera de vídeo al manillar de la bicicleta per enregistrar les actituds perilloses dels conductors.

El portaveu de la CCUB, Albert Garcia, ha explicat aquest dijous que la majoria dels accidents amb ciclistes “es produeixen perquè els conductors de vehicles no respecten la distància”. Per aquesta raó la coordinadora ha demanat als Mossos d’Esquadra que habilitin dispositius a les carreteres més freqüentades pels ciclistes per detectar les infraccions i aplicar la sanció corresponent, fixada en la retirada de quatre punts del carnet.

Garcia s’ha mostrat preocupat per l’increment de víctimes mortals de ciclistes a la carretera respecte a l’any passat, i ha demanat que els diners que es recaptin de les sancions imposades als conductors es dediquin a millorar la seguretat dels usuaris de bicicletes.

Segons el reglament de circulació, el procediment correcte per avançar un ciclista en carretera és reduir la velocitat, senyalitzar la maniobra i envair el carril contrari per deixar un metre i mig de distància entre el cotxe i la bicicleta. La Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta ha posat aquest web a disposició dels ciclistes que vulguin denunciar maniobres perilloses dels conductors de vehicles.