Entre els 30 carrils bici nous, destaca un nou eix al centre de la ciutat, el de la ronda de la Universitat – ronda de Sant Pere. També es millorarà la connexió amb bicicleta de la plaça de Lesseps fins a la Gran Via de Carles III i fins a la plaça de Virrei Amat. Amb el paquet licitat, s’estendrà la xarxa barcelonina fins a les ciutats del voltant. Així, el nou entramat de la Zona Franca enllaçarà amb el Prat de Llobregat, s’arribarà a l’Hospitalet de Llobregat per l’avinguda d’Albert Bastardas i el carrer de Torre Melina i es connectarà amb Santa Coloma de Gramenet amb el nou eix de l’avinguda de Rio de Janeiro – passeig de Santa Coloma.

Els nous carrils bici es construiran a la calçada, delimitats amb pintura i separadors. En les vies de dos sentits, com al passeig de la Zona Franca, i en vies prou amples, com a la ronda de la Universitat, seran carrils bidireccionals. Els carrils bici dels carrers de Sardenya i de Ramon Trias Fargas, del carrer de París i el d’Indústria es desdoblaran en carrers paral·lels.

Els 62,5 quilòmetres licitats, la xifra més alta de carrils bici licitats en un any, són un pas més cap a la meta fixada pel govern municipal d’arribar als 308 quilòmetres de carrils bici a la ciutat. El 2015 es van executar cinc quilòmetres, el 2016 es van iniciar els treballs de 20,9 quilòmetres més i al llarg del 2017 es licitarà un paquet més de carrils bici.