En treure la bici de la parada ja hi trobem diferències. Mentre que en el cas del Bicing convencional la primera mitja hora va inclosa en la quota, en l'elèctric s'han de pagar 45 cèntims cada cop que es fa servir, a més d'un extra de 14 euros anuals. Ens posem en marxa. Per arrencar, l'elèctric disposa d'aquesta palanca que et dóna un primer impuls. No cal esforç. En el cas de les de sempre, la potència de l'arrencada depèn de la forma física de cadascú. Precisament un dels punts forts del Bicing convencional és que els usuaris fan exercici en cada trajecte. En canvi, en el cas de la bicicleta elèctrica pràcticament no es fa esforç i per això és ideal per a trajectes llargs i amb pujada. Per això en els pendents és on veiem la diferència més evident entre les dues bicicletes. L'elèctrica deixa enrere la convencional sense cap esforç. Això sí, a l'hora d'aixecar-la pesa quatre quilos més que el Bicing de sempre. A més, de moment, en la primera fase d'implantació només hi ha 23 estacions disponibles, la majoria en aparcaments subterranis. Al febrer se'n duplicarà el nombre i n'hi haurà 46. Moltes menys que en el cas del servei de bicicletes habituals, que en té 420 de repartides per tota la ciutat.

El preu

El servei de Bicing convencional costa 47 euros amb 16 cèntims. Si es vol ampliar l’abonament per poder fer servir també el Bicing elèctric s’ha de pagar un extra de 14 euros anuals. A més, cada cop que es desancora una bici elèctrica es carreguen 40 cèntims a l’usuari. A partir de la primera mitja hora el cost és de 80 cèntims.

Les parades

El Bicing de sempre disposa actualment de 420 parades. L’elèctric, per contra, en té, en una primera fase, 23. A partir de febrer se’n doblarà la quantitat i n’hi haurà 46. La majoria (41) estan situades en aparcaments subterranis de la xarxa B:SM.

Característiques tècniques

El Bicing elèctric disposa d’un motor que ajuda l’usuari a l’hora de pedalar, de manera que amb prou feines ha de fer cap esforç. Té tres nivells de potència que s’activen a través d’un panell de control situat al mànec esquerre del manillar. El primer nivell està pensat per circular en pla, i el segon i el tercer, per a les pujades. Perquè el motor funcioni l’usuari ha de pedalar. La bicicleta elèctrica té el quadre d’alumini i pesa 23 quilos, quatre més que la convencional. El motor està limitat perquè no es puguin superar els 20 quilòmetres per hora. L’autonomia dels vehicles és d’entre 30 i 40 quilòmetres. Quan s’ancora la bici a la parada es carreguen les bateries.