El districte de Ciutat Vella ha començat a implementar canvis en la mobilitat del barri del Raval. Volen prioritzar, diuen, els vianants i la circulació de bicicletes, per tal de “fer compatibles la qualitat de vida dels i les veïnes del Raval i l’activitat econòmica prioritzant els vianants i el transport sostenible”. Precisament, el Raval és el barri més dens de Ciutat Vella i disposa a més a més, amb molts punts d’interès turístics i comercials.
Es redueix l’horari d’accés al barri en cotxe
Els horaris d’accés al barri en vehicle privat quedaran restringits. De 7 a 9 h i de 14 a 21 h, l’accés al Raval quedarà prohibit per als vehicles privats excepte veïnat, pàrquings i autoritzats. D’aquesta manera, es prioritza els moviments a peu i en bicicleta dels veïns en els horaris de més afluència, com per exemple l’entrada i sortida de les escoles.
15 carrers canviaran de sentit
El pla previst pel consistori també preveu que 15 carrers del barri canviïn de direcció. Una modificació que es farà en tres fases:
A partir de mitjans de gener, direcció de carrers:
- carrer Torres i Amat, entre el carrer de Joaquín Costa i la ronda de Sant Antoni
- carrer de Joaquín Costa, entre els carrers de Valldonzella i Torres i Amat
- carrer del Tigre, entre la ronda de Sant Antoni i el carrer del Lleó
- carrer del Lleó, entre els carrers de Tigre i Ferlandina
- carrer de la Lluna, entre els carrers de Ferlandina i Peu de la Creu
- carrer del Peu de la Creu, entre els carrers de la Riera Alta i dels Àngels
- carrer del Doctor Dou, entre els carrers d’Elisabets i del Pintor Fortuny
- carrer d’Elisabets, entre el carrer del Doctor Dou i la Rambla
A partir de començament de febrer:
- carrer d’Erasme de Janer, entre els carrers de la Riera Alta i del Carme
- carrer del Carme, entre els carrers d’Erasme de Janer i Maria Aurèlia Capmany
- carrer de la Riera Baixa, entre els carrers del Carme i de l’Hospital
A partir de mitjans de febrer:
- carrer Nou de la Rambla, entre la Rambla i l’avinguda de les Drassanes
- carrer de Sant Ramon, entre els carrers de Marquès de Barberà i Nou de la Rambla
- carrer de Santa Madrona, entre els carrers de Nou de la Rambla i l’Arc del Teatre
- carrer de l’Arc del Teatre, entre les avingudes del Paral·lel i de les Drassanes
Més espai de càrrega i descàrrega
Per tal de millorar l’eficiència de la distribució de les mercaderies al barri, l’Ajuntament de districte preveu crear 213 places noves per a càrrega i descàrrega, durant el segon semestre del 2022. Un canvi que té com a objectiu evitar els aparcaments irregulars i que permetrà que se’n pugui reduir l’horari, suprimint la franja de tardes.
Aquestes zones estaran repartides en els següents trams: al Raval Nord s’instal·laran 109 places, a la zona del Raval Centre 68, i al Raval Sud se’n crearan un total de 36 places.
Ampliació de la xarxa de carrils bicis
Està previst que durant l’any 2022 es completi la xarxa de carrils bici de l’interior del barri del
Raval, tot connectant-la amb la resta de xarxa de ciutat.