De moment, la primera càmera ja s’ha instal·lat a Sant Adrià de Besos, tot i que encara no està en funcionament. Durant els propers mesos es faran proves i s’analitzarà quins són els millors emplaçaments per a les càmeres. També s’acabarà d’enllestir la plataforma de gestió de les dades en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona.

A més de les càmeres, que seran similars a les dels radars per trams, el sistema de control també tindrà panells que informaran als conductors de l’etiqueta ambiental que li correspon i si pot circular per la zona de baixes emissions (ZBE).

Des de l’1 de desembre, en cas d’episodi de contaminació, els vehicles que no tenen dret a etiqueta ambiental de la DGT no poden circular per l’interior de la ciutat els dies laborables de 7 a 20 h.

Dos serveis de bus nous

Les restriccions de circulació van acompanyades d’un reforç del transport públic. En aquest sentit, l’AMB ha anunciat la creació de dos serveis d’autobús més. Aquesta primavera entrarà en funcionament AMB Metrobus, amb una primera línia, l’M28, que farà la ruta Can Ruti, Badalona, Santa Coloma i Sant Andreu Comtal, amb una freqüència màxima de pas de 10 minuts. La previsió és implantar aquest servei als municipis que limiten amb Barcelona i s’hi podrien posar autobusos articulats per tenir més capacitat de transport de viatgers.

L’altre servei de bus nou s’anomenarà AMB Exprés. S’implantarà a municipis metropolitans més allunyats de Barcelona amb recorreguts de poques parades a diferència dels de la xarxa convencional. Castelldefels serà el primer municipis amb aquest servei amb la línia E95, que també entrarà en funcionament durant la primavera. La intenció és implantar-lo també a Gavà, Viladecans i Sant Boi de Llobregat, entre d’altres.

L’AMB destaca que aquests nous serveis de bus volen ampliar l’oferta actual i que s’han dissenyat buscant la connectivitat amb la nova xarxa de bus de Barcelona. La idea és aplicar el model de la xarxa ortogonal de bus a tota l’àrea metropolitana i oferir un servei millor als més  90 milions de passatgers que cada any venen a Barcelona en autobús. De tot plegat se’n va parlar en la darrera trobada del Consell de Mobilitat de l’AMB, que es va fer aquest dijous. Aquest organisme va néixer el juliol del 2016 per aplegar els agents socials de l’àrea metropolitana implicats en la mobilitat.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a