L’obertura del carril bici al carrer de Ganduxer, ara fa un mes, ha generat tota mena d’opinions entre els veïns, alguns dels quals s’hi oposen frontalment. La reacció no és nova i els arguments tampoc. Denuncien que l’eliminació de carrils per al trànsit motoritzat ha provocat embussos en hora punta. I afegeixen que això no era necessari perquè pocs ciclistes fan ús dels carrils bici en un barri amb pendents considerables. Els partidaris, però, consideren que els carrils aporten més seguretat tant a ciclistes com a vianants.

El de Ganduxer és el carril bici més llarg que s’ha obert fins ara al districte de Sarrià – Sant Gervasi, un districte on pràcticament no existien vies d’aquest tipus. Al setembre de l’any passat es va posar en marxa el primer, a l’avinguda de Pau Casals, per connectar l’avinguda Diagonal i el Turó Parc. Però el malestar entre alguns veïns de la zona és creixent. “És una bona proposta per al futur, però la ciutat encara no està preparada”, opinen alguns. En el cas de Ganduxer pensen que, pel pendent, “ningú no l’agafarà perquè és per a atletes”. I, en canvi, asseguren, continuen circulant-hi els mateixos cotxes en menys carrils, fet que comporta “més embussos i més pol·lució”.

Des del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Carles Benito afirma que un carril com aquest té “tot el sentit del món” i que s’ha de pensar en els carrils bici com una xarxa que connecta vies principals per facilitar els desplaçaments en bicicleta. Argumenta que el pendent és una “excusa”, ja que existeixen bicicletes o patinets elèctrics que poden pujar sense problemes. I conclou que es dona més seguretat als ciclistes, que no han de patir “l’assetjament” dels cotxes si circulen per la calçada, i també als vianants, perquè el carril bici “convida” els ciclistes a baixar de la vorera.

El director dels Serveis de Mobilitat de l’Ajuntament, Adrià Gomila, ha assegurat en una entrevista al programa ‘bàsics’ que de moment no hi ha previst fer cap canvi al carrer de Ganduxer, tot i les queixes dels veïns. Sobre el poc ús que se’n fa, ha explicat que aquestes vies no es fan per als ciclistes d’ara, sinó perquè serveixi per a molts anys: “Si no fem carrils bici, no tindrem més ciclistes”.