El 135 passarà a ser sota demanda

L’experiència del bus a demanda de Torre Baró ha estat un èxit. Segons informen l’Ajuntament i TMB, tot i el recel inicial d’alguns veïns, ara ja hi ha 860 usuaris registrats i “valoracions i índexs de recomanació molt alts”. Per això, han decidit estendre aquest model a les línies de poca demanda, com el Bus del Barri, per donar un servei “més personalitzat, ràpid i eficient”. TMB crearà vuit àrees d’aquest model a tres districtes: Horta-Guinardó, Sarrià – Sant Gervasi i Ciutat Vella.

TMB vol transformar el servei del Bus del Barri -actualment integrat per 24 línies– amb vuit àrees noves de servei de bus a demanda que integraran diverses d’aquesta línies de barri. L’objectiu és oferir un servei personalitzat perquè el passatger demana quan i on vol viatjar; més ràpid, perquè les parades es recorren en funció dels trajectes sol·licitats; més eficient, perquè el bus circula quan hi ha demanda; i, per acabar, amb menys temps espera, perquè cada usuari sap quan passarà el bus per la parada triada.

Tres busos a demanda aquest 2021

De les vuit àrees, tres podrien en funcionament l’últim trimestre del 2021 i la resta, el 2022. Entre les primeres, la Línia 135 d’Horta-Guinardó, que TMB ja va anunciar que seria sota demanda. Però també està previst el canvi als busos 118 i 128 (de Sarrià – Sant Gervasi) i els 120 i 121 (de Ciutat Vella).

Reestructuració del servei als barris de la Zona Nord de Nou Barris

A partir del 14 de juny –i no del maig, com s’havia anunciat inicialmentTMB passarà a gestionar directament les línies 80, 81, 82 i 83, dels barris del nord de Nou Barris, que fins ara ha estat gestionant l’empresa privada Sagalés.

Això comportarà alguns canvis. Les línies 80 i 81 es fusionaran en la 180. La 82 passarà a ser la 182 i la 83 desapareixerà. L’alternativa serà precisament el bus a demanda, que tindrà dues unitats en comptes d’una.

Un bus llançadora connectarà Francesc Macià, el centre de Barcelona i les Glòries

El pla de millora del servei de bus a Barcelona, que han presentat la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón i el director de la xarxa de bus, Jacobo Kalitovics, també preveu la creació d’una línia de bus llançadora que unirà el centre de Barcelona amb les Glòries i Francesc Macià.

Aquesta línia es posarà en funcionament al setembre i permetrà els usuaris del tramvia accedir d’una forma àgil al centre de al ciutat. Es tracta d’una alternativa a la connexió dels tramvies per la Diagonal mentre aquest projecte no es fa efectiu.

Aposta per l’eficiència energètica i la innovació

busos tmb nous

TMB també continua treballant per la sostenibilitat. Per això, està renovant progressivament els autobusos amb vehicles impulsats per energies netes. L’objectiu és que el 2030 el 50 % funcioni amb electricitat o energies netes o de baixes emissions com el gas natural comprimit, el biogàs o el nitrogen verd.

A banda, també s’ha completat la implantació d’etiquetes intel·ligents o ddTags a la xarxa de bus que ajuden les persones amb discapacitat visual a orientar-se amb el telèfon però també donen accés als passatgers a informació cultural, notícies i altres serveis. En concret, se n’han col·locat a més de 2.600 parades d’autobusos.