Barcelona ha donat un pas més per fer el transport públic més accessible i alhora millorar l’experiència de l’usuari amb continguts culturals i d’actualitat. TMB ha completat la implantació d’etiquetes intel·ligents o ddTags a la xarxa de bus i metro. En concret, se n’han col·locat a 161 estacions de metro i més de 2.600 parades d’autobusos. Aquestes etiquetes, semblants a codis QR de colors, ajuden les persones amb discapacitat visual a orientar-se amb el telèfon però també donen accés als passatgers a informació cultural, notícies i altres serveis. La ciutat és pionera en l’ús d’aquesta tecnologia al transport, que permet interactuar digitalment els passatgers amb el seu dispositiu mòbil.

9.100 codis multicolors o ddTags

En total, s’han instal·lat 9.100 codis multicolors a la xarxa de transport públic de la ciutat. Després d’un procés de fase de proves, fabricació, implantació i validació, aquesta tecnologia ja està disponible a tots els punts d’accés de les xarxes de transport de TMB. En concret, les ddTags s’han col·locat als cartells identificatius de les línies de metro i en els panells d’informació de les parades d’autobús.

Etiqueta intel·ligent a una parada de bus

Com funciona?

Aquestes etiquetes intel·ligents o ddTags funcionen com els codis QR. L’usuari s’ha d’instal·lar l’aplicació NaviLens, que permet capturar la informació de les etiquetes. A través de l’assistent de veu, les persones amb discapacitat visual poden accedir als senyals de la xarxa de transport públic i rebre avisos per moure’s amb seguretat.

En les parades de bus, l’app informa del nom i el codi de la parada, les línies que hi passen, la destinació, el temps previst d’arribada i les possibles alteracions de servei.

Pel que fa a les estacions de metro, cada espai està etiquetat amb la descripció. L’usuari rep informació sobre on és -ja sigui l’accés, el vestíbul, escala, ascensor, andana, etc.-, però també la relació de distància entre els espais.

TMB Go, cultura i notícies per millorar l’experiència del viatge

A banda, la nova funció Go de l’aplicació de TMB proporciona informació de servei extra: com notícies, entreteniment, audiollibres, agenda, idiomes, promocions i altres continguts gratuïts.

En aquest cas, el passatger ha de descarregar l’app de TMB, clicar el nou botó Go de l’aplicació i escanejar l’etiqueta més pròxima per tenir accés a la informació.