A partir de la tardor, els usuaris del Bicing podran preveure la disponibilitat de bicicletes i places lliures a una estació determinada amb 15 o 30 minuts d’antelació. Serà gràcies al servei predictiu, una nova funcionalitat de l’app oficial del Bicing, SMOU. Actualment, l’eina ja mostra el nombre de bicicletes i ancoratges disponibles en temps real, però en uns mesos permetrà també fer-ne una previsió.

El nou programari tindrà en compte variables com la situació meteorològica, les rutes que fan habitualment els vehicles que reposen les bicicletes o l’històric de disponibilitat de l’estació. L’objectiu de la millora és que els usuaris puguin planificar millor els trajectes i estalviar temps evitant desplaçaments innecessaris.

15 anys de Bicing i més de 45.000 usos diaris

El Bicing es va estrenar el març de 2007 amb 200 bicicletes i 14 estacions. Avui disposa de 7.000 bicis, 3.000 d’elèctriques, i més de 500 estacions. La mitjana de viatges diaris és de 45.000 i el nombre total d’abonats és de més de 130.000 persones. Segons dades de l’Ajuntament, Barcelona és, de fet, la ciutat europea amb una densitat més alta d’estacions per quilòmetre quadrat i amb un nivell de rotació de bicicletes més alt.

Una eina clau per reduir la contaminació a la ciutat

Els càlculs del consistori indiquen que el servei va evitar al voltant de 200.000 desplaçaments en cotxe o moto només l’any passat. Segons un estudi intern de l’Ajuntament de Barcelona i B:SM, amb aquesta reducció el Bicing va permetre estalviar més de 400 tones de gasos d’efecte hivernacle i ha contribuït a reduir la contaminació a la ciutat. És l’equivalent al que absorbiria un bosc amb les dimensions de 62 illes de l’Eixample.