Un miler de persones han participat en la tradicional Bicicletada de Barcelona per reivindicar la importància i el creixement de la bicicleta. Aquest diumenge, 19 de juny, s’ha organitzat una jornada cívica i participativa amb la tradicional passejada en bicicleta pels carrers de l’Eixample, Ciutat Vella i Sant Martí. La Festa de la Bicicleta 2022 vol promoure l’ús d’aquest tipus de transport, amb la mirada posada en un model de mobilitat segura, sostenible i saludable.

Després d’un any sense celebrar-se per la pandèmia de la covid-19, la Bicicletada ha tornat amb un recorregut de 12 quilòmetres que ha sortit a les 10 h des del carrer d’Aragó amb el de Roger de Flor. La Festa de la Bicicleta, també ha tornat a omplir el passeig de Lluís Companys. De 10 a 15 h s’hi ha celebrat una fira d’entitats que mostren les seves propostes i productes, circuits per provar bicicletes, circuits de bicicletes de càrrega i circuits per a bicicletes adaptades. L’any passat es va fer la Festa de la Bicicleta, però no la Bicicletada a causa de la pandèmia de la covid-19.

Bicicletada 2022
Festa de la Bicicleta 2022

Recorregut de la Bicicletada

És un itinerari de 12 quilòmetres que ha sortit a les 10 h des del carrer d’Aragó amb el de Roger de Flor. Ha circulat pels carrers d’Aragó i Tarragona, passeig de Sant Joan, plaça d’Espanya, avinguda del Paral·lel, carrer de Floridablanca, ronda de Sant Antoni, plaça de la Universitat, carrer de Pelai, plaça de Catalunya, carrer de Fontanella, plaça d’Urquinaona, carrer de Trafalgar, passeig de Lluís Companys, carrer del Comerç, passeig de Picasso, passeig de Pujades, carrer de la Marina, avinguda d’Icària, carrers de Llull, Badajoz, Pujades, Almogàvers i Roger de Flor, avinguda de Vilanova i, de nou, pel passeig de Lluís Companys.

Les persones amb mobilitat reduïda reclamen carrils bici més segurs

A la bicicletada també s’hi han sumat diverses persones amb mobilitat reduïda. Asseguren que celebren aquestes iniciatives perquè els fan sentir, diuen, “més integrats”. No obstant això, i pel que fa a l’ús habitual de la bicicleta, demanen a l’Ajuntament una xarxa de carrils bici més amable amb el seu col·lectiu. Reclamen, per exemple, que els carrils siguin més amples per tal que hi puguin circular els vehicles adaptats, o que s’evitin els girs amb poca visibilitat. En definitiva, volen que la xarxa sigui més segura per poder-hi circular amb comoditat.