Barcelona tindrà mil bicicletes elèctriques més del Bicing abans que s’acabi el 2021. Per fer-ho, aquest estiu es començaran a instal·lar els jocs elèctrics que han de permetre transformar un miler de bicicletes mecàniques en elèctriques. L’objectiu és que, de les 7.000 que ara hi ha en servei, n’hi hagi 3.000 d’elèctriques abans no s’acabi l’any.

Un dels motius que han agilitzat l’adaptació és la bona acollida d’aquesta opció. Segons dades de l’Ajuntament de Barcelona, un de cada tres viatges es fan amb bici elèctrica i cada vehicle té una rotació mitjana de vuit o nou viatges al dia. El consistori també celebra que la integració dels barris de muntanya al Bicing ha donat embranzida a la bici elèctrica, una opció més còmoda per superar els desnivells i fortes pujades de les zones altes.

De fet, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha posat en relleu que aquest canvi de vehicles té com a objectiu afavorir els barris amb orografia complicada: “Els darrers anys ens hem centrat a fer que el Bicing arribi als barris de muntanya ampliant el nombre d’estacions i les bicicletes elèctriques”.

El disseny original de les bicicletes implantades ara fa dos anys i mig ja es va fer pensant en aquesta futura adaptació a vehicle elèctric.

El Bicing amplia la xarxa i guanya abonats

Arran de la pandèmia pel coronavirus s’han incorporat 97 estacions noves a barris com Canyelles, el Carmel o Trinitat Nova, de manera que la ciutat disposa de 519 punts de Bicing repartits equitativament. També en aquest període ha crescut el nombre d’usuaris: a finals de juny hi havia 128.489 abonats, amb un pic de creixement de l’11 % durant el 2020.