Barcelona ha estrenat, durant el 2022, nou trams més de carril bici a diversos punts de la ciutat, que s’han sumat als 12 quilòmetres que ja estaven en funcionament. Entre les actuacions realitzades destaquen les intervencions per baixar de vorera a calçada els carrils bici de l’avinguda Diagonal i de la Gran Via, i els nous trams de carril bici de Sants, de la ronda del Guinardó i de Sant Andreu. El consistori calcula que per aquestes trams hi circulen de mitjana 24.000 usuaris diàriament.
Aquests són els nou carrils bici que s’han posat en funcionament el 2022:
- Carrer de Manso, entre el carrer del Comte Borrell i l’avinguda del Paral·lel: carril bici segregat i unidireccional a la vorera banda mar.
- Carrer de Sants, entre la riera Blanca i Arizala: carril bici segregat i unidireccional.
- Avinguda Meridiana, entre Mallorca i Josep Estivill: carril bici a la mitjana central, bidireccional i segregat.
- Avinguda Diagonal, entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan: s’ha baixat el carril bici de la vorera a la calçada i s’han implantat dos carris bici segregats unidireccionals a les dues calçades laterals.
- Avinguda Diagonal, entre Pius XII i la Facultat d’Empresarials: en alguns trams s’ha baixat l’actual carril bici de vorera a calçada i en d’altres s’ha creat un carril bici segregat i bidireccional
- Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers de Pau Claris i Marina: s’ha baixat el carril bici de la vorera i s’han creat dos carrils segregats a la calçada lateral.
- Ronda del Guinardó, entre els carrers de Vinyals i Cartagena: dos carrils bici segregats i unidireccionals.
- Carrer de Nàpols, entre la travessera de Gràcia i Provença
- Carril bici de Sant Andreu: connecta Sant Andreu Sud i la Sagrera Sud amb Sant Martí i l’Eixample i és bidireccional.
Més estrenes previstes per al 2023
Actualment hi ha en obres quatre trams més que està previst que s’inaugurin durant la primera meitat d’any: un carril unidireccional a l’avinguda de Vallcarca; dos, també d’un sol sentit, a la via Augusta; els carrers de Cantàbria i Santander, i un de bidireccional en un petit tram de la Diagonal, a la Zona Universitària.
A més a més, el consistori preveu iniciar els treballs de cinc trams més d’infraestructura ciclista durant el 2023. Les actuacions previstes aquest inici d’any són les següents:
- Carrer de Mallorca, entre el carrer del Clot i el carrer de Cartagena: serà un carril bici segregat i unidireccional. Les obres començaran a finals de gener.
- Carrer de la Independència, entre l’avinguda Meridiana i el carrer Sant Antoni Maria Claret: serà unidireccional en sentit ascendent (muntanya). Les obres començaran a mitjans de gener.
- Gran Via de les Corts Catalanes, entre la plaça Espanya i la plaça de Cerdà: es construirà un carril bici unidireccional segregat per sentit a les calçades laterals. Els treballs començaran al gener.
- Passeig de Maragall-Rosselló-Freser: es construiran dos carrils bici segregats unidireccionals. Les obres s’iniciaran al gener.
- Ronda de Sant Pere, entre Girona i Roger de Llúria: carril bici segregat bidireccional. Les obres començaran al gener.