Barcelona ha estrenat, durant el 2022, nou trams més de carril bici a diversos punts de la ciutat, que s’han sumat als 12 quilòmetres que ja estaven en funcionament. Entre les actuacions realitzades destaquen les intervencions per baixar de vorera a calçada els carrils bici de l’avinguda Diagonal i de la Gran Via, i els nous trams de carril bici de Sants, de la ronda del Guinardó i de Sant Andreu. El consistori calcula que per aquestes trams hi circulen de mitjana 24.000 usuaris diàriament.

carril bici gener 2023

Aquests són els nou carrils bici que s’han posat en funcionament el 2022:

  1. Carrer de Manso, entre el carrer del Comte Borrell i l’avinguda del Paral·lel: carril bici segregat i unidireccional a la vorera banda mar.
  2. Carrer de Sants, entre la riera Blanca i Arizala: carril bici segregat i unidireccional.
  3. Avinguda Meridiana, entre Mallorca i Josep Estivill: carril bici a la mitjana central, bidireccional i segregat.
  4. Avinguda Diagonal, entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan: s’ha baixat el carril bici de la vorera a la calçada i s’han implantat dos carris bici segregats unidireccionals a les dues calçades laterals.
  5. Avinguda Diagonal, entre Pius XII i la Facultat d’Empresarials: en alguns trams s’ha baixat l’actual carril bici de vorera a calçada i en d’altres s’ha creat un carril bici segregat i bidireccional
  6. Gran Via de les Corts Catalanes, entre els carrers de Pau Claris i Marina: s’ha baixat el carril bici de la vorera i s’han creat dos carrils segregats a la calçada lateral.
  7. Ronda del Guinardó, entre els carrers de Vinyals i Cartagena: dos carrils bici segregats i unidireccionals.
  8. Carrer de Nàpols, entre la travessera de Gràcia i Provença
  9. Carril bici de Sant Andreu: connecta Sant Andreu Sud i la Sagrera Sud amb Sant Martí i l’Eixample i és bidireccional.

Més estrenes previstes per al 2023

Actualment hi ha en obres quatre trams més que està previst que s’inaugurin durant la primera meitat d’any: un carril unidireccional a l’avinguda de Vallcarca; dos, també d’un sol sentit, a la via Augusta; els carrers de Cantàbria i Santander, i un de bidireccional en un petit tram de la Diagonal, a la Zona Universitària.

A més a més, el consistori preveu iniciar els treballs de cinc trams més d’infraestructura ciclista durant el 2023. Les actuacions previstes aquest inici d’any són les següents:

  1. Carrer de Mallorca, entre el carrer del Clot i el carrer de Cartagena: serà un carril bici segregat i unidireccional. Les obres començaran a finals de gener.
  2. Carrer de la Independència, entre l’avinguda Meridiana i el carrer Sant Antoni Maria Claret: serà unidireccional en sentit ascendent (muntanya). Les obres començaran a mitjans de gener.
  3. Gran Via de les Corts Catalanes, entre la plaça Espanya i la plaça de Cerdà: es construirà un carril bici unidireccional segregat per sentit a les calçades laterals. Els treballs començaran al gener.
  4. Passeig de Maragall-Rosselló-Freser: es construiran dos carrils bici segregats unidireccionals. Les obres s’iniciaran al gener.
  5. Ronda de Sant Pere, entre Girona i Roger de Llúria: carril bici segregat bidireccional. Les obres començaran al gener.