Es volia fer de l'aeroport de Barcelona un centre de connexió de vols intercontinentals de primer ordre i, segons AENA, el primer any de funcionament de la T1 demostra que s'està en el bon camí. Aquest estiu, s'arribarà a les 28 destinacions fora d'Europa, fet que suposa un augment del 75% en els últims quatre anys. JUAN IGNACIO LEMA, president d'AENA "Disponer de un aeropuerto como éste, con un diseño idóneo para facilitar las interconexiones, es una enorme ventaja competitiva en Europa, donde los aeropuertos estan saturados y tienen muy limitadas las posibilidades de aumentar sus tráficos". En total, durant aquest any han passat per la T1 més de 17 milions i mig de passatgers i s'han realitzat més de 170.000 operacions. Això ha significat la gestió de més de 10.000.000 de maletes. Un de cada quatre usuaris de l'aeroport l'any passat, va viatjar per negocis. Gairebé la meitat ho feia per vacances, i un de cada cinc per visitar familiars o amics. Pel que fa als accessos, a l'espera que hi arribi el metro i el tren, el taxi és el mitjà més usat per arribar a la nova terminal. El segueix el cotxe privat, l'autobús i el servei de Rodalia. Aquest últim ha crescut 10 punts en el darrer any. Consolidada la T1, ara l'esforç inversor se centra en la remodelació de la T2. Aquí s'unificarà l'àrea de seguretat i la de facturació i s'ampliarà la zona d'arribades. Tot plegat, dos anys d'obres. FERNANDO ECHEGARAY, director de l'Aeroport de Barcelona "És una obra complexa perquè no volem afectar el trànsit de passatgers" Tornant a la T1, aquest estiu es podrien posar en marxa noves línies de prioritat d'accés en els controls de seguretat que AENA oferirà a les companyies que ho sol·licitin.

La T1 també ha permès ampliar el nombre de connexions des de l’aeroport de Barcelona. Aquest estiu, s’arribarà a les 28 destinacions fora d’Europa, fet que suposa un augment del 75% en els últims quatre anys.

El balanç d’aquest primer any de funcionament també indica que la majoria d’usuaris de la T1 va viatjar per vacances i negocis. Pel que fa als accessos, i a l’espera que hi arribin el metro i el tren, el taxi és el mitjà més usat per arribar a la nova terminal.