Les obres al tram central de l’L4 del metro estan fent augmentar els usuaris de l’autobús. Molts dels que abans es movien amb aquesta línia han decidit fer el canvi durant aquest estiu, mentre el tram entre Bogatell i Verdaguer es manté sense servei. Tot i que TMB ha reforçat les línies que cobreixen el recorregut afectat, la realitat és que els busos van més plens, especialment en hora punta. “De vegades ni tan sols pots pujar-hi”, es lamenta una de les usuàries que utilitza el V15 i el V19, les dues línies que van fins a la Barceloneta.
“Passen plens i no paren”, es queixa una altra noia que explica que això passa des de fa una setmana, just quan van començar les afectacions al metro. “És horrorós”, afegeix una altra usuària que és mare i viatja amb el cotxet, i sovint es queda sense pujar a l’autobús per la manca d’espai. Per això, reclama que s’incrementi la freqüència de pas dels vehicles.
El recorregut dels busos llançadora
Una de les crítiques que fan els usuaris és al recorregut dels busos llançadora que s’han habilitat per cobrir el trajecte del tram afectat per les obres. “Jo haig d’anar fins a Selva de Mar i no em surt a compte perquè hauria d’agafar el metro, el bus llançadora i el metro un altre cop” argumenta un jove. L’alternativa que ha triat és la línia V23: “Costa d’entrar o has de demanar, si us plau, que la gent s’enllauni bastant”.
Creixen un 2 % els usuaris de l’autobús
Segons dades de TMB, durant els últims tres mesos el nombre de validacions a l’autobús s’ha incrementat un 2 % al conjunt de la ciutat. Entre les línies on més ha crescut el passatge hi ha l’H6, la D20, l’H8 i la línia 7. Pel que fa als autobusos que van a la platja, la V15 ha incrementat una mica els usuaris, tot i que l’operadora no ha registrat canvis significatius en aquests trajectes.