L’endemà de la mort d’una dona embarassada de 31 anys després de ser atropellada per un taxi a l’avinguda Diagonal, Catalunya Camina ha demanat que es redueixi la velocitat a les vies més grans de la ciutat. Ole Thorson, membre de la junta de l’associació, apunta que dues terceres parts del total d’accidents a la ciutat tenen lloc a la Diagonal, a la Gran Via, a l’avinguda Meridiana, al carrer d’Aragó i al de Balmes, precisament, perquè denuncia que els vehicles agafen velocitats excessives.
“Volen travessar la ciutat el més ràpid possible, moltes vegades sense respectar correctament els canvis de semàfor”, alerta Thorson, que també denuncia una manca de concentració al volant com a causant dels atropellaments. A la vegada, ha reclamat que els semàfors s’adaptin als temps dels vianants, ja que considera que estan pensats per als vehicles, i ha afegit que “el 55 % dels trajectes de la ciutat es fan a peu, no pot ser que la mobilitat continuï estant pensada per als vehicles”, ha lamentat.
Diagonal amb Pau Claris, una cruïlla conflictiva
En el mapa de sinistralitat de Barcelona
la cruïlla de Diagonal amb Pau Claris és un dels punts conflictius de la mobilitat. Al llarg del 2018 s’hi han localitzat vuit accidents de trànsit, quatre de motos i motocicletes i quatre més amb turismes involucrats. De fet, la Diagonal té cinc carrils centrals i dos laterals per cada costat, a més de quatre carrils de Pau Claris i l’encreuament a la banda muntanya del carrer de Rosselló. Tot plegat fa que per aquí hi hagi tres sentits de circulació, i només un pas que travessa la Diagonal a la banda Besòs.
La vulnerabilitat dels vianants
La mort de dimecres és la vuitena del 2018 en accidents de trànsit a la ciutat. Hi ha quatre motoristes i quatre vianants que han perdut la vida. L’any passat, al llarg de tot el 2017 hi va haver 12 morts per accidents de trànsit a Barcelona, set van ser motoristes i cinc, vianants. Per Catalunya Camina aquestes xifres són una mostra de la vulnerabilitat dels qui es desplacen a peu. El 2017 hi va haver 9.430 accidents i en la majoria dels casos hi va haver turismes implicats, “però quan el conductor d’un cotxe té un accident difícilment mor circulant per la ciutat; els més vulnerables són els vianants, els conductors de motocicletes i ciclomotors i els ciclistes”.