La Generalitat ha demanat a la Direcció General de Trànsit (DGT) que “avanci tan aviat com sigui possible” la data perquè els patinets elèctrics hagin de tenir obligatorietat d’un certificat de seguretat per poder circular. Creuen que això permetria replantejar l’accés d’aquests dispositius al transport públic, ara prohibit indefinidament.
A partir del 22 de gener del 2024 tots els vehicles de mobilitat personal que es comercialitzin hauran de tenir un certificat que garanteixi la seguretat de les bateries, així com indicacions sobre la velocitat, el sistema de fre o la visibilitat, entre d’altres. Ara bé, els usuaris amb un patinet adquirit prèviament que no tinguin aquesta garantia, podran continuar fent-ne ús fins al 22 de gener del 2027, és a dir, durant tres anys més.
Carta a la DGT, que en té les competències
El Departament de Territori considera que l’horitzó del 2027 és massa llunyà i, per això, demana avançar aquesta data. A banda de posar l’accent en la seguretat, creu que així també es podria plantejar el retorn d’aquests vehicles al transport públic.
Per això, ha enviat una carta a la DGT, a través de la Direcció General de Transports i l’Autoritat de Transports Metropolità (ATM) reclamant que s’acceleri l’entrada en vigor d’aquest certificat. També s’obren a trobar “una altra solució que permeti disposar d’una garantia de seguretat fàcilment comprobable”.
Vetats al transport públic des del febrer del 2023
El veto dels patinets al transport públic va entrar en vigor l’1 de gener del 2023 arran de l’explosió d’un patinet en un tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ara fa un any. Després d’un debat intens, l’ATM va decidir prorrogar la mesura tres mesos més i finalment de forma indefinida.