Una incidència que s’ha produït aquest dilluns al matí ha afectat el funcionament del sistema de la T-Mobilitat. Segons han explicat fonts de l’ATM, algunes de les funcionalitats de l’app i del web no funcionaven.

En concret, la incidència ha afectat el funcionament dels punts d’atenció, els llocs webs i de les aplicacions mòbils, cosa que no ha permès processar noves altes, comprar targetes en línia ni recarregar títols virtuals durant unes hores. La validació amb la T-mobilitat, però, no se n’ha vist afectada.

Recuperació parcial a primera hora de la tarda

Al llarg del dia s’ha avançat i s’han pogut restablir algunes funcionalitats del servei. A primera hora de la tarda, la majoria de serveis funcionaven amb normalitat segons s’ha informat l’ATM en un comunicat i a les xarxes socials. Tot i això, la web T-mobilitat.cat segueix sense funcionar i encara s’hi està treballant.

Atenció als afectats

L’ATM també ha explicat que al llarg del dia s’ha donat assistència a les persones que s’han vist afectades per la incidència. De fet, des de TMB, també han recomanat als usuaris contactar amb el personal de l’estació o demanar ajuda a través dels intèrfons.

Coincideix amb l’inici del comiat a les targetes de cartró

L’avaria s’ha produït només un dia abans que es comenci a dir adeu a les targetes de cartró magnètic. A partir de dimarts, 28 de novembre, algunes de les màquines expenedores de les estacions deixaran de vendre la majoria de títols de transport en aquest format. Només els dispensaran en un model, també de cartró, que funcionarà amb un xip i que serà recarregable.

Per això, alguns usuaris han criticat que la incidència s’hagi produït precisament en aquest moment, quan s’està a punt de fer un pas important en la implantació de la T-Mobilitat.