Tot i que a principis d’any l’Ajuntament de Barcelona va eliminar un carril de circulació als carrers de Muntaner i d’Aribau per posar places d’aparcament de motos a la calçada (i, així, treure-les de les voreres), les entitats impulsores de la transformació denuncien que encara hi ha moltes motos que segueixen estacionant a la vorera. Per l’Ajuntament, la raó principal és que els motoristes no coneixen els espais destinats perquè hi aparquin.

En concret, Adrià Gomila (director de Mobilitat) es refereix als espais rectangulars que estan senyalitzats a l’asfalt només amb línies discontínues blanques al perímetre i sense cap indicació a l’interior —com es veu a la imatge que encapçala aquest text. Són àrees d’aparcament per a motos durant el dia (de 8 a 20 h), mentre que a les nits i els caps de setmana hi poden aparcar els cotxes. Ho explica el senyal vertical que hi ha a l’inici de cada espai rectangular.

És una fórmula d’aparcament per a motos poc habitual a la ciutat. A més, cal sumar-hi un altre factor que pot confondre els motoristes: en altres trams d’Aribau i de Muntaner hi ha places tradicionals per a motos (les conegudes com a espines), amb pintura a l’asfalt que delimita cada plaça. En aquest cas, el director de Mobilitat assegura que els motoristes sí que les fan servir.

Un 30 % menys de motos a les voreres

La transformació d’Aribau i de Muntaner es va fer per aconseguir “l’objectiu que no hi hagi cap moto a les voreres”. Segons Gomila, ara ja hi ha un 30 % menys de motos aparcades a l’espai per als vianants i assegura que “hi ha marge de millora”. Més enllà de “fer pedagogia” perquè els motoristes es facin seus els espais rectangulars, avisa que el consistori emprendrà més accions per aconseguir-ho.

D’una banda, s’estan col·locant més senyals de “prohibit aparcar” a les voreres oposades a les que tenen les places d’aparcament en calçada (és a dir, les que queden al cantó on hi ha el carril bus). De l’altra, més endavant, la Guàrdia Urbana passarà a multar els qui deixin la moto en una vorera.

Els motoristes que després de tot aquest temps estacionin en voreres, òbviament, seran sancionats”
Adrià Gomila, director de Mobilitat