assistents virtuals informacio al passatger a aeroport prat

Aena està desplegant a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat una xarxa de dispositius d’assistents virtual per informar els passatgers. En seran una cinquantena, repartits a les zones més freqüents de pas de totes dues terminals, tant a la zona pública com a la d’embarcaments o recollida d’equipatges. Aquests quioscos estan adaptats també per a l’ús de persones amb mobilitat reduïda.

Desplegament en dues fases

En una primera fase es preveu la instal·lació d’una trentena d’assistents virtuals, en què els passatgers poden consultar informació sobre els serveis dels quals disposen al seu voltant, l’estat dels vols, trobar oferta de comerç i restauració que desitgin i la ubicació dels punts d’interès de l’aeroport, com poden ser taulells de facturació, portes d’embarcament, sales vip i cintes de recollida d’equipatges.

La segona fase inclou una vintena de punts informatius virtuals i una gran novetat. Els passatgers podran adreçar-se a un assistent d’informació a través de videotrucades per demanar les indicacions que necessitin. També hi haurà la possibilitat de veure les respostes del sistema de preguntes freqüents a dubtes recurrents de la majoria dels passatgers.

Aena Maps

Aquestes consultes no tenen per què fer-se just davant del punt informatiu virtual. S’incorpora l’opció de connectar-se i “emportar-se” l’assistent virtual a qualsevol punt de l’aeroport mitjançant un codi QR del servei Oli (el bot d’Aena, disponible en l’app d’Aena) o per WhatsApp. D’aquesta forma podran revisar-ne les indicacions o sol·licitar-hi nova informació.

A més, els viatgers trobaran el sistema de guiat per l’interior de l’aeroport Aena Maps, per poder conèixer el recorregut entre el punt d’informació i la ubicació on es vol dirigir, incloent-hi el temps estimat del trajecte.