La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, deixa molt clares les prioritats a l’hora de configurar l’espai públic: “Volem prioritzar els modes no motoritzats, les bicis i vianants i el transport públic, en aquest cas l’autobús”, explica Vidal. Per això el consistori ha realitzat un estudi, juntament amb TMB, per localitzar els punts més conflictius de la xarxa d’autobusos. Dels resultats se’n desprenen algunes solucions perquè el servei sigui més competitiu i tingui prioritat a la calçada respecte al transport privat.

D’una banda, s’instal·laran 11 semàfors exclusius per als autobusos, se segregaran carrils bus de la resta de circulació, s’aprofitaran els asfaltatges dels carrers per ampliar els carrils bus a 3,20 metres d’amplada i,sempre que sigui possible, es faran carrils bus multiús que tindran diferents funcions segons l’horari i es canviarà i millorarà la senyalització. D’altra banda, s’incrementarà la vigilància dels carrils per evitar que altres vehicles envaeixin el carril.

Per tot plegat, l’Ajuntament invertirà 261.000 euros amb els quals esperen incrementar la regularitat de pas dels autobusos del 78 al 85 %. L’objectiu final és fer més atractives les alternatives de transport dels ciutadans perquè deixin el vehicle privat i es decantin per un transport públic de qualitat.