El 25 % dels usuaris de la T-Jove i la T-Usual ja fan servir la T-Mobilitat de forma habitual. En total ja s’han inscrit al sistema 130.000 persones i a la pràctica es fan 120.000 validacions diàries. Per l’ATM és una xifra molt significativa, tenint en compte que no s’ha fet cap campanya publicitària específica. Esperen que la xifra d’usuaris vagi creixent a mesura que s’hi incorporin més títols.

Des d’aquest divendres ja es poden adquirir els bitllets per a famílies nombroses i monoparentals i l’objectiu és que quan acabi el 2023 el sistema estigui completament desplegat.

Canvis en el sistema tarifari

Un cop s’arribi aquest punt, però, s’iniciarà una nova fase. El director general de l’ATM, Pere Torres ha explicat a betevé que l’objectiu final de la T-Mobilitat va més enllà de canviar el sistema actual al de contactless. A la llarga suposarà modificar el sistema tarifari. Això vol dir que s’eliminaran les zones tarifàries i que el preu variarà en funció del recorregut que faci l’usuari o les vegades que utilitzi el transport públic.

De moment, però, els responsables de l’ATM són cautelosos a l’hora de fixar un calendari, sobretot tenint en compte els anys de retard que acumula el sistema i els problemes que han anat sorgint en la posada en funcionament. Expliquen que les dificultats principals han estat tecnològiques. Diuen que no hi ha cap targeta similar al món occidental: ara hi intervenen 17 operadors de transport, però en un futur s’arribarà als 80.