L’Associació Espanyola d’Usuaris, Empresaris i Professionals del Transport Aeri (ASETRA) assegura que l’efecte dels avions sobre la contaminació a la ciutat és “nul o mínim”. Ho ha assegurat el president d’ASETRA, Ignasi Rubio, en una debat a ‘El matí de Barcelona’ en què s’ha analitzat la proposta del govern de Colau de suprimir el pont aeri. Rubio ha qualificat la mesura de “brindis al sol” que no es basa en cap estudi tècnic. “Suprimir el pont aeri suposa un problema econòmic i turístic important”, ha assegurat. Una opinió molt semblant és la de Salvador Sedó, director de Desenvolupament Sostenible de Foment del Treball, que ho qualifica de “mala proposta” i de “sortida de to de Colau de cara a la galeria”.
El president d’ASETRA cita dades de l’Agència Europea del Medi Ambient, segons les quals la pol·lució que generen els avions només representa un 2 % a tot el món. En aquest sentit, considera que l’Ajuntament s’hauria de fixar en el port, molt més contaminant sobretot arran de l’ampliació, i també en els camions de mercaderies. Sedó també assegura que el consistori té molt camí a recórrer per rebaixar la pol·lució que, assegura, que prové en un 50 % dels edificis de la ciutat.
Els veïns celebren la proposta “valenta” de Colau
Ben diferent és l’opinió del president de l’Associació de Veïns de Gavà Mar, Carlos Domènech, que qualifica de “valenta” la decisió del govern municipal. Domènech critica que el sector de l’aeronàtica no assumeixi les seves responsabilitats en matèria de contaminació i assegura que si l’aeroport continua creixent, per exemple ampliant la tercera pista, acabarà per expulsar els veïns del Baix Llobregat de la zona.
També el portaveu de la Plataforma pel Decreixement del Port i l’Aeroport (ZEROPORT), Alejandro González, ha apostat pel decreixement dels vols com l’única opció a curt termini per reduir la pol·lució que generen els avions. Critica que fins ara el sector de l’aviació hagi estat exempt d’assumir-ne responsabilitats. González avisa que quan els avions disposin de motors híbrids serà massa tard i recorda que el pont aeri només representa un 5 % del total de vols diaris al Prat. “Perdre-ho no és un gran problema”, sentencia.