Es va iniciar en el món de la música de petita, amb estudis de piano clàssic al Conservatori que, als 11 anys, es van ampliar amb la tria del saxòfon alt com a company de viatge. Tocar aquest instrument i fer classes informals amb Pau Casares, de l’Orquestra Plateria i La Vella Dixieland, van començar a dirigir Irene Reig pel camí de convertir-se en la “jazzwoman” que és avui. Ha estat membre de la Sant Andreu Jazz Band i la Star Wood Band, ha estudiat a l’ESMUC, ha fet un màster d’interpretació a Amsterdam i ha ampliat coneixements a Filadèlfia. 

Un cúmul d’experiències, col·laboracions i aprenentatges combinades amb una joventut vibrant i creativitat han convertit Irene Reig en una de les figures clau de la nova escena jazzística catalana. Reig lidera diferents formacions en què explora les possibilitats de la improvisació i el tempo trepidant del bebop i el hard-bop, “una música que em va fer vibrar des del primer moment que la vaig sentir”, assegura la compositora i saxofonista.  


Gràcies a Pau Casares vaig començar a aprendre a ‘juntar notetes’, ens tancàvem a escoltar música de Charlie Parker, transcrivint solos i intentant connectar acords improvisant.

Al ‘Feeel’ ens parla dels seus projectes, The Bop Collective i Irene Reig Quintet però, en especial, d’Irene Reig Trio. Ens avança al programa alguns dels temes que conformen ‘Mira’, el primer treball d’aquesta proposta en què l’acompanyen Joan Casares a la bateria i Pau Sala al contrabaix. El disc, gravat en quatre hores al Milano Cocktail Bar de Barcelona, inclou vuit temes: sis composicions originals en què destaca també una col·laboració amb el  pianista Joan Monné, i estàndards.


A Filadèlfia hi ha molta escena, és un llenguatge que tothom té més a dins. A Amsterdam són una mica més acadèmics, vaig aprendre el perquè de moltes coses que tocava sense adonar-me’n.

Música moderna
Música Moderna

Reig explica que el format a tres empeny a “explotar el màxim que puguis, individualment i col·lectivament”, els instruments dels quals disposen i això afavoreix una major experimentació. Irene Reig està també implicada en el segell que ha editat ‘Mira’ i amb el qual ja havia publicat el seu ‘Lapsis’. Es tracta de The Changes, un col·lectiu format per músics que després d’haver estat a l’estranger es van unir per crear una plataforma discogràfica amb la intenció d’impulsar i crear complicitats en l’escena jazzística de Barcelona.