Foto: Albert Segura (ACN)

(ACN) Els pastissers artesans han registrat un increment en la demanda de panettone en la darrera dècada, sobretot coincidint amb les festes de Nadal. El Gremi de Pastissers de Barcelona assegura que les vendes han crescut any rere any, amb puntes de fins un 300 %, afavorides per l’impuls del concurs estatal per escollir els millors panettone de xocolata i tradicional, amb fruita i panses. Assegura que ha fet créixer la competència entre elaboradors per millorar el producte i posicionar-se, cosa que ha revertit positivament en la qualitat.

Una moda que ha acabat consolidant-se

Els pastissers defensen que no pretén substituir torrons i neules: “La gent l’ha acollit i ha vingut per quedar-se, quan al principi pensàvem que seria una moda”, explica a l’ACN Jose Romero, professor de l’Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona. La fal·lera pel panettone ha fet que, si abans se n’elaboraven unes 10 unitats per encàrrec anualment, ara es comptin en centenars.

Grans diferències entre el producte industrial i l’artesà

Segons Lluís Costa, de la pastisseria Vallflorida, el secret rau en els ingredients utilitzats, a diferència del producte que es pot trobar en supermercats o grans superfícies. “Nosaltres hi posem vainilla natural, pell de llimona raspada d’una en una o la taronja, mentre que en els altres hi trobes colorants i aromes artificials”, apunta

El treball artesà i laboriós, diu, és el que marca la diferència en el producte, un fet que també es veu reflectit en el preu. “Els de gran superfície poden costar uns 5 euros; els nostres, uns 25”, assegura el pastisser, que aposta per un producte que, a diferència de l’industrial, té una data de caducitat més curta per la qualitat dels ingredients.